CPV nedir ?

İÇİNDEKİLER

CPV (Cost Per View) yani “Görüntüleme Başına Maliyet” (kısaltması GBM), teklifi Youtube veya İçerik sitelerinde TrueView video reklamları için reklamın görüntülenerek izlenme maliyetidir. CPV teklifiyle, sadece video görüntülemeleri veya etkileşimler için ödeme yaparsınız. Hazırlanan reklamlarınızın ücretlendirilmesi için bir kullanıcı video reklamınızı 30 saniye izlerse (yada 30 saniyeden kısa süreyse)  veya reklamla etkileşime geçtiğinde hangisi önce gelirse bir görüntülenme sayılır ve reklamınız için ücretlendirilirsiniz.

youtube-1.png

CPV Nasıl Çalışır ?

TrueView video kampanyası oluşturduktan sonra reklam grubu teklifini ayarladığınızda vereceğiniz GBM teklifi ile aynı zamanda görünüm başına ödemek istediğiniz en yüksek teklifide belirlemiş olursunuz. Reklam grubu için verdiğiniz bu teklif reklam grubundaki tüm reklamlar için geçerli olmaktadır.

Örnek vermek gerekirse ;

Özel okulunuz için yeni bir kampanya hazırladığınızı farz edin ve TrueView reklamları yapmak istiyorsunuz. Bu reklamlarınız için etkileşim veya görüntülenme içinde GBM olarak 50 Kr. ödemek istiyorsunuz ve teklifinizi bu şekilde reklam grubu bazlı giriyorsunuz.

Bu durumda reklamınız yayına başladığında,

Yayın içi (In-stream) TrueView video reklamlarınız için, videonuzun 30 saniyesi izlendiğinde (veya 30 saniyeden kısaysa) reklamlarınızla etkileşime geçildiğinde hangisi önce gelirse en fazla 0,50 Kr. GBM ödemesi için ücretlendirilirsiniz. 

TrueView video discovery reklamı için ise, izleyiciler videonuzun başlığına ya da küçük resmine tıklayıp videonuzu izlemeye başlarsa en fazla 0,50 Kr. GBM ödersiniz.

 

GBM Nasıl Hesaplanır ?

Verdiğiniz GBM teklifiniz görüntülenmiş veya etkileşime geçilmiş reklamınız için ödeyeceğiniz son tutar değildir. GBM teklifi verirken ödemek istediğiniz en yüksek tutar olarak belirlediğiniz için yalnızca reklamınızın sayfada görüntülenmesi için gerekli olan tutar kadar bir ücret ile ücretlendirilirsiniz. Görüntülenme veya etkileşimlerinizde ödediğiniz son tutara ise gerçek GBM denir. Reklamlarınızda ödediğiniz gerçek GBM teklifinizi etkileyen 2 önemli etken vardır. Bunlar kalite puanı ve reklam sıralamasıdır. Reklamlarınızın kalite puanı belirlenirken görüntülenme oranı ve reklamınızın müşteriler ile alaka düzeyi gibi performanslar hesaplanarak belirlenir. Sonrasında belirlenen kalite puanınız verdiğiniz GBM teklifiniz ile çarpılır ve son olarak diğer reklam verenlerin sıralama için verdiği tekliflerde değerlendirilip reklamlarınızın gösterimi yani reklam sıralamanız belirlenir.

GBM Reklamlarının Avantajları :

  • Reklamlarınız izlenmediğinde veya etkileşime geçilmediğinde ücretlendirilmezsiniz.
  • Bir çok varyasyonda etkili reklam yayını yapma olanağı sağlar.
  • Marka bilinci oluşturmak için oldukça etkileyici bir reklam türüdür.
  • Kullanıcılar reklamlarınızı ücretsiz paylaşabilir.

Örnek Hesaplama :

Aşağıdaki şekilde ortalama CPV maliyetlerinizi hesaplayabilirsiniz.

CPV = Maliyet / Reklamın Görüntülenme Sayısı

CPV= 100 / 3000 = 0.033 TL


Erkan Aslan
Erkan Aslan
×
Mobil Sürümünü görüntüle
loader yükleniyor...