Dijital Pazarlama Nedir?

İÇİNDEKİLER

İnternet, sosyal medya, mobil dünya dijital pazarlamanın içinde yer alan dijital kanallar olarak sayılabilir. Klasik pazarlama yöntemlerinin dışına çıkan bu yöntem 21. yy dünyasında internetin yayılmasıyla önem kazandı. Günümüzde bu yöntem Türkiye dahil birçok ülkede önde gelen bir pazarlama stili. Örneğin, Amerika Birleşik Devletleri’nde insanların neredeyse tamamına yakını dijital alışverişi tercih etse de Türkiye’de bu oran Amerika’ya göre daha düşük. Dijital planlamaya önem vermeyen firmalar ya da şirketler hedeflemiş oldukları kar düzeyine ulaşamayabilir ya da müşterinin odak noktasına tam olarak hitap edemeyebilir. Bu yüzden varlığını devam ettiren her firmanın bir dijital pazarlama ağı mutlaka olmalı ve bu pazarlama ağı her kesimden müşteriye hitap etmeli. 

Dijital Pazarlamanın Temel Mantığı 

Dijital pazarlamanın temel mantığı aslında interneti, sosyal medyayı ve mobil dünyayı kullanarak ortaya bir ürün koyup firmasını tanıtması olarak açıklanabilir. Böylelikle markasını farklı bir alanda da göstermiş olan firma satışlarında da pozitif yönde artış görebilir. Bu pazarlama tekniği, aynı zamanda paranın satın alamayacağı bir şeyi şirket sahiplerine sunuyor. Parayla belki çoğu insana ulaşamayabilirsiniz ama dijital ortamlarla insanların çoğuna ulaşabilirsiniz. Ana taktik stratejisini buna göre belirlerken firmalar müşterinin cebindeki parayı ona değer katarak nasıl elde edebilirim demenin bir manipülasyonu olarak da ifade edilebilir. Bu temel noktalarla oluşturulan dijital pazarlama stratejileri başarıya ulaşarak şirketlerin potansiyel müşteri sayısını arttırıyor.

Dijital Pazarlama Nerede Kullanılır ve Etkisi Nelerdir?

Dijital pazarlama web sitelerinde, sosyal medya içeriklerinde ve incelemelerinde, promosyon reklamlarında, Android uygulamalarındaki reklamlarda, Youtube videolarında, e-kitap ve sözlüklerde kullanılabilir. Herkesin gün içinde görüp ‘’Yine mi reklam’’ dediği bu reklamlar aslında birer dijital pazarlama örneği. Biz o reklamlara bakmasak dahi bu reklamların etkisi çok yüksek. Çünkü günümüz insanının neredeyse vaktinin çoğu sosyal medyada geçiyor. Beynin bu reklamların her bir anını her görmesi sırasında beyin bu reklamları kırparak kendi içinde birleştiriyor ve bilinçaltımıza yerleştiriyor. Aslında gerçek hayatta insanların gördüğü bazı şeyleri de anımsanan reklamlarla alakaları olmamalarına rağmen bazı reklamları insanların zihninde çağrıştırması da bu yüzden. Bu etki dijital pazarlamanın en büyük artılarından biri ki bu durum sayesinde insanlar kendini birdenbire bir alışverişin içinde bulabiliyor.

Dijital Pazarlama Teknikleri

Sosyal medya firmaların insanlarla yakınlaşma ve bu yakınlaşma sonucunda buluşma aracı olarak adlandırılabilir. Twitter, Facebook, Instagram dijital pazarlama için uygun ortamlardan bu pazarlamaya en uygun olanları. Bu araçların her birinin pazarlama etkisi ve yöntemi farklı olsa da hepsinin ana teması dijital pazarlamayı en etkin şekilde yapması olarak söylenebilir. Bu yüzden sosyal medya günümüzde pazarlamanın en temel araçlarından bir tane olarak öne çıkıyor. Youtube üzerinden bir video izlerken ya da bir tane şarkı dinlerken bile ürün yerleştirmeleri bulunması bunun en büyük kanıtı. Bir başka dijital pazarlama tekniği ise çerez yerleştirmesi ki bunun bir başka deyişi daha önce bakılan bir ürünlerle başka bir zaman diliminde yeniden karşılaşılması gösterilebilir. Her firmanın bu tavsiye sonucu bulunan bir ürünüyle ya da bunun benzeri  önerileriyle de karşılaşabiliriz. 

Özellikle bu ürün bir indirimler ya da kaçınılmaz fırsatlar adı altında insanların karşılarına çıkabilir ki daha önce bakılan bir ürün hakkında yapılan fiyat indirimi ya da kargonun bedava oluşu insanların bu ürünü satın alma ihtimalimizi yükseltebilir. Basit gözüken bu pazarlama teknikleri firmaların yıl sonu kar hedeflerine ulaşmasında büyük pay sahibi ki bazı şirketlerin kar oranının büyük kısmını dijital pazarlama oluşturuyor. Bir başka dijital pazarlama yöntemi de mobil araçlar olarak karşımıza çıkıyor. Firmanın bir web sitesinin olması insanların aradığı ürünü arama motoruna yazdığında ulaşacağı bir ortam. Müşterilerin firmalara ulaşılabilirlik seviyesi de firmaların piyasadaki durumunu etkileyen başka bir etmen. Her müşterinin en büyük arama motoruna yazdığı ürünün önüne çabuk bir şekilde çıkmaması da ulaşılabilirlik ile alakalı bir durum olarak gösterilebilir.

Dijital Pazarlama Nasıl Geliştirilebilir?

Bir konu hakkında bir yenilik isteniyorsa ilk olarak şikayetleri araştırmak gerekiyor. Çünkü şikayetler içinde olumsuzlukları barındıran istenmeyen durumlarla karşılaşılıyor. Bunların çözümü oluşturulursa eğer yeni bir yüz de dijital pazarlamaya gelmiş olur ve bir yenilik olarak değerlendirilebilir. Örneğin müşteriler eskiden bir ürün alışverişi yaparken her defasında aynı kredi kartını kullanmasına rağmen aynı bilgileri sisteme tekrar giriyordu fakat bu uygulama şu an kullanılmıyor. Çünkü insanlar kredi kartı bilgilerini site veri tabanına kayıt ederek zaman kaybetmemiş oluyor. Bir başka geliştirme yolu da Ar-Ge çalışmalarını kapsamlı bir şekilde takımca yapmak. Bir kişinin fikrinin egemen olmadığı bir takımın söz sahibi olduğu takımlar araştırmasını ve geliştirmesini çok yönlü yapabilir. Çok yönlü yapılan araştırmalar da birbirinden farklı müşteri potansiyellerine ulaşmaya fayda sağlayan bir durum.

Neden Dijital Pazarlamayı Tercih Ediyorlar?

İnsanlar sabah kalkıp işe giderek günlerine başlıyor ve sonrasında da eğlence, sanat, spor olsun çeşitli alanlarda faaliyet göstererek günü tamamlıyor. Dijital pazarlama işte tam bu noktada insanlara zaman tasarrufu sağlıyor. Bir mağazaya gidip kıyafet denemekle harcayacağı zamanı dinlenerek geçirip beğendiği kıyafeti internet üzerinden sipariş edebiliyor ya da bir yerden bir yere seyahat ederken eş zamanda dijital ortamdan bir ürün sipariş ederek zamanını çift yönlü kullanmış olabiliyor. Bunların hepsine baktığımızda aslında temel nokta niye müşterinin faydası. Bu sebeptendir ki insanlar kendisine faydalı olana yönelecek kendisine değer katabilen firmaları tercih edip maksimum faydasını koruyacak. Dijital pazarlamanın bir başka kolaylığı ise birden çok mağazaya birden çok ürün çeşidine aynanda ulaşabilme kolaylığı ve bir nevi bir zaman tasarrufu aslında. 


Ayşe Yeren
Ayşe Yeren
×
Mobil Sürümünü görüntüle
loader yükleniyor...