KPI Nedir ? Pazarlamacılar için 12 Önemli KPI Nedir ?

KPI Ne Demek?

KPI, Key Performance Indicator (Anahtar Performans Göstergesi) kelimesinin baş harflerinden oluşmuş bir kısaltmadır. Aslında en yalın hali ile ulaşılması arzulanan hedef olarakta düşünülebilir.

Her sektör, hatta her bölüm için ayrı ayrı KPI'lar tanımlanmalıdır. Çünkü her sektörün her bölümün kendine göre dinamikleri, buna bağlı olarak da başarı hedefleri vardır. Örneğin muhasebe bölümü ve pazarlama bölümleri için farklı KPI lardan bahsedebiliriz. 

KPI'lar genellikle sayısal karşılığı olan değerler olsa da, trend gösteren (olumlu, olumusuz, durağan gibi...) KPI larda vardır. 

Aşağıda ise her dijital pazarlama profesyonelinin bilmesi gereken en önemli KPI (Gösterge) ların neler olduğunu inceleyceğiz ve bazı KPI örneklerinden bahsedeceğiz.

ROI (Return on Invesment) Nedir ?

Yatırımın geri dönüşü olarak tanımlanır. Kısaca ne koydum ne aldım parametresidir. 100 lira harcama yaptım, 150 lira kazandı isem 150/100 = 1,5 veya %150 lik bir ROI var demektir.

CR (Conversion Rate) Nedir ?

Türkçe'ye, dönüşüm oranı olarak çevirebiliriz. Ziyaretlerden (tıklamalar) kaç tanesinin satış veya benzeri bir hedefe dönüştüğünün oranıdır. Formülü Conversion / Tıklama şeklindedir. Örneğin sayfamızı 100 kişi ziyaret etti ve bunlardan 2'si iletişim formunu doldurdu ise, bu form için CR= 2/100=%2 dir.

 

12kpi

×