get free quote

Tik Tok Nasıl Kullanılır?

Tik Tok uygulaması Çin'de aşırı ilgiyle karşılanan ve milyonlarca kullanıcıya kadar erişen bir sosyal ağ ve müzik uygulaması olan Tik Tok iOS olsun Android olsun hatta Windows sürümünü bünyesinde tutan mesajlaşma hizmeti sağlayan bir uygulama. Tik Tok aracılığıyla fotoğraf, müzik, video yer aldığınız konum gibi aklınıza gelebilecek bütün her şeyin paylaşımı yapılabiliyor. Bu uygulama vasıtasıyla da müzikli müziksiz klip çekimleri yapılabiliyor; özel efektler bu kliplere eklenebiliyor ve birbirinden özgün içeriklerin ortaya çıkmasına katkı sağlanıyor. Çin Halk Cumhuriyeti Tik Tok’u Douyin ismiyle tanıyor ve Tik Tok'un şu anki tarihe kadar dünya çapında iPhone'lara indirilme sayısı ise 45 milyonu geçmiş durumda. 

1 

Tik Tok Nasıl Kullanılır?

Tik Tok’un nasıl kullanıldığını öğrenmek aslında hiç zor değil sadece bu aşamaları doğru şekilde uygulamak gerekiyor. İlk olarak uygulama indiriliyor ve uygulama indirdikten hemen sonra profil simgesine dokunup uygulamaya kayıt olunuyor. Bu uygulamaya diğer sosyal medya kanalları, mail ya da telefon numarası aracılığıyla kayıt olunabilir.

Kayıt işlemi tamamlandıktan sonra da uygulamanın sol alt kısmında yer alan mercek simgesi yardımıyla başka profiller ve türlü türlü etiketler aratılabilir. Her sosyal medya kanalında olduğu gibi de takip edilen profillerin gönderileri ana sayfaya düşüyor. Sağ alt kısımda yer alan mesajlar bölümüne girerek de mesajları ve bildirimleri kullanıcılar görüntüleyebilir. 

Sıra geldi en önemli kısma; yani video paylaşma aşaması. Altta yer alan menünün orta kısmında bulunan + simgesine dokunuluyor ve paylaşılmak istenen video kaydedilmeye veya seçilmeye başlanır hale geliyor. İsteğe bağlı olarak da paylaşmak istenen videoya üst tarafında bulunan “ses seçin” seçeneğinden müzik de eklenebilir. Diğer bir yandan sağ alt kısımda bulunan yükle kısmına dokunularak da cihazda yer alan bir video direkt olarak eklenebilir. Bu eklemeler yapıldıktan sonra video paylaşım yerinin sol alt kısmındaki efektler simgesi aracılığıyla yüz filtresi ve emoji eklenebilir. Paylaşılmak istenen video bittikten sonra da son ayarlamalar yapılıp video paylaşım gönderilir.

2

Meydan Okumalar ve Hashtagler

Tik Tok, bu kadar etkileşim almasını aslında büyük bir oranda hashtag (etiket) odaklı olmasına borçlu. Hashtagler, uygulamayı herkesin eğlendiği bir duruma sokarken, uygulama içerisinde yer alan bütün aktivitelerin de topluluk ile birlikte ortak bir paydada buluşarak yapılmasına olanak sağlıyor. Benzeri bir şekilde bakılacak olunursa hashtaglerin katkılarıyla Tik Tok kullanıcılarının da paylaşım yapmasına bir teşvik söz konusu. Kullanıcıların "Sizin İçin" kısmında gözükmek için neler yaptıkları kolayca görüntülenebilir. Mesela, #ForYou hashtagi birden çok videoyu temel alarak Sizin İçin sayfasında gözükmeyi amaçlıyor. Çünkü keşfet kısmına çıkmak bir videonun popülaritesini arttırarak video sahibi olan kullanıcının ünlenmesini sağlıyor ve kullanıcıya yeni takipçiler kazandırıyor.

3

Gizlilik Durumu

Tik Tok hesabını oluşturduğunuz zaman hesabın gizlilik ayarlarının kendiliğinden herkes kullanıcıya açık bir şekilde ayarlandığını belirtelim. Bu duruma rağmen Tik Tok, gizlilik ayarlarının basit bir şekilde değiştirilmesine imkân tanıyor. Profil özel hesaba dönüştürüldüğü zaman diğer kullanıcıların da içerikleri görmesi, beğenmesi veyahut videolara yorum yapabilmesi için “o hesabın takipçisi” olması gerektiğini de unutmamak lazım. Ayrıca kullanıcı adının bütün arama sonuçlarında da çıkacağı söylenebilir. Özel Hesap aslında gizlilik yönüyle değerlendirildiği zaman olumlu bir seçenek olsa da Tik Tok'u Tik Tok yapan birçok özelliğin de devre dışı kalması anlamına geliyor. Mesela hesaplarını özel yapan kullanıcılar Tik Tok’un duet özelliğinden yararlanamıyor.

Bu ve bunun gibi kısıtlamalar aslında Tik Tok topluluğuna katılımı olumsuz yönde etkiliyor fakat aktif bir profile sahip olmak istemeyenler; yalnızca video izlemek isteyen kullanıcılar özel hesaba geçiş yapabilir. Bu hiçbir sorun teşkil etmez.

4

Tik Tok Algoritması

Tik Tok algoritması çalışma ilkeleri ile YouTube'unkiler fazla bir benzerliğe sahip. Tik Tok uygulamasında olduğu gibi YouTube'da da bir videoyu izlemek, videoları takip etmek için bir hesaptan giriş yapmanıza ya da oturum açmanıza gerek duyulmuyor. Tik Tok, birbiri ile alakalı videoları bir araya toplayarak, bu videolar ile ilgilenebilme potansiyelinde gördüğü hesaplara gösteriyor.

Bu konumda Tik Tok'un algoritmasının sahip olduğu yeni ve alt noktalarının bünyesinde yer alan içerikleri keşfetmek amacıyla ideal olduğu söylenebilir. Örneğin bir Tik Tok kullanıcısı bilhassa ilgi duyduğu bir filmin olay örgüsü ile ilgileniyorsa, büyük bir ihtimalle bu alan çerçevesinde içerik üretmiş olan kullanıcıların videolarını diğerlerine göre daha sık görür. Ayrıca bu durum kullanıcıların herhangi bir içerik baloncuğuna takılıp kalmasına da sebep olabilir. Devamlı aynı içeriklerle karşılaşan kullanıcılar, Tik Tok kullananların ve izleyicilerinin geri kalanı ile tanışırken zorlanıyor haliyle. 

5

Tik Tok Düet

Tik Tok kullanıcılarının en çok tercih ettiği içerik çeşitlerinden biri olan düet başka bir kullanıcının daha önce çekmiş olduğu herhangi bir videonun başka yeni bir kullanıcı aracılığıyla yorumlanması şeklinde ifade edilebilir. Yeni kullanıcılar vasıtasıyla çekimi yapılan videolarda, kullanıcılar orijinal bir videoya playback yapıyor. Bazı zaman dilimlerinde ise videolar arasında bulunan uyum son derece şaşırtıcı aşamalara ulaşabiliyor.

6

Tik Tok Cringe

Cringe ise çoğu zaman daha iyi bir video çekmek amacıyla uğraş veren fakat bu amacında başarısızlık ile karşılaşan videolara verilen ad olarak ifade edilebilir. Garip, absürt ya da utanç duyulmasına sebep olabilecek durumlar ile cringe hashtagi altında veya cringe temalı hesaplarda karşılaşılabiliyor.

Gerçekte cringe videoları YouTube işi ile uğraşanların videolarında dahi yer aldı. Bu cringe videoları da bir süre YouTube gündemini kısa bir süreliğine de olsa meşgul etmişti.

Tik Tok Meydan Okuma

Son olarak da meydan okumadan bahsedilebilir. Bu vakte kadar YouTube'da görülen meydan okuma yani challenge videoları Tik Tok'ta da yoğun olarak hissediliyor. Mesela, 11.2 milyon görüntülemeye sahip olan “stair challenge” sınırlarının dahilinde bütün kullanıcılar bir evin çatısında birbirinden değişik ve farklı hareketlerle dans edip şarkı söylüyor. Bu meydan okumalar çoğunlukla topluluk aracılığıyla üretilmiş olan eğilimler olarak ortaya çıksa da sponsora sahip hashtagler de bu içeriklerin üretimini sağlayabiliyor