CPC nedir ?

“Cost Per Click” yani “Tıklama Başına Maliyet” (TBM) teklifi, reklamlarınızın aldığı her bir tıklama için ödeme yapmanız gereken maliyet anlamına gelir. Ayrıca TBM teklif kampanyaları için, maksimum tıklama başı maliyet teklifi vererek reklamınıza yapılan bir tıklama için ödemek istediğiniz en yüksek tutarı da belirlemiş olursunuz.

Bu teklif türü Adwords reklamlarında en sık kullanılan teklif türüdür. Örneğin Adwords reklamları vermeye başladınız ve kontrolün kendinizde olmasını istiyorsunuz tamda burada CPC teklif türüne göre kampanyanızı yönetmeniz sizin yararınıza olacaktır. Sektörünüzle ilgili anahtar kelimelerinizi eklediğinizi ve gerekli kampanya kurgularını tamamladığınızı varsayarsak. Bundan sonrası her anahtar kelimeye ödemek istediğiniz en yüksek TBM teklifi atamak olacaktır. Sonrasında bütçeniz dahilinde olmak istediğiniz sıralamaya göre anahtar kelime TBM’ lerinizi yükselterek veya düşürerek düzenleyebilirsiniz.

cpc nedir

 

CPC (Tıklama Başı Maliyet) Avantajları :

  • Bir anahtar kelimeye vermek istediğiniz en yüksek TBM teklifini belirleyerek anahtar kelime maliyetlerinizi siz belirlersiniz.
  • Gösterimlerde ücret ödemeyip sadece tıklama başı ücret ödeyeceğiniz için çoğu reklam veren tarafından tercih edilmektedir.
  • Doğru strateji ile reklam bütçesini daha etkin şekilde yönetmenize ve dönüşümleri arttırmanıza olanak sağlar.

cpc

CPC Teklifi ile Verim Alamadığımızda Neler Yapabiliriz :

CPC teklifi kullanıyorsak ve bu teklif türünde gerekli verimi alamadığımızda öncelikle doğru stratejiyi kullanıyor muyuz bunu sorgulamalıyız. Eğer kampanya yapısı doğru ise öncelikle anahtar kelimelerimizi ve eşleme türlerimizin kontrollerini yapmalıyız. Eğer performans göstermeyen doğru anahtar kelimeler seçilmediyse bu anahtar kelimelerde değişiklikler yapabiliriz. İkinci olarak reklam metinlerimizin kontrolünü sağlamalıyız. Eğer TO’ su (Tıklama Oranı) düşük reklam metinlerimiz varsa bu kampanya performansımızı etkileyeceği için reklam metinlerimizde güncellemeler yaparak TO’ sunu daha yüksek bir seviyeye getirebiliriz ya da ikinci ve üçüncü reklam metinleri de ekleyerek TO’ sunu arttırmayı deneyebiliriz. Son olarak da kampanya da reklam metinlerindeki hedef URL’ler doğru hedeflenmiş mi diye bakabiliriz. Eğer URL’lerin hepsi ana sayfaya ya da anahtar kelime ile eşleşmeyen ürünün dışında başka bir sayfaya hedeflenmişse buda performans kaybına yol açmaktadır. Bu nedenle CPC teklif türünü kullanıyorsak en iyi bütçe yönetimi için optimizasyonların sürekli yapılması ve de önem vermek gerekmektedir.

cpc2

CPC Örnek Hesaplama :

Aşağıdaki şekilde CPC maliyetlerinizi hesaplayabilirsiniz.

Tıklama Başı Maliyet x Tıklama Sayısı = CPC

CPC = 2 TL x 1 (tıklama)  = 2 TL olacaktır.