CPM nedir ?

CPM (Cost Per Mille - Thousand) yani Türkçe olarak “Bin Gösterim Başına Maliyet” (BGBM) demektir. Bu teklif seçeneğinde satın aldığınız her 1000 gösterim başına bir teklif tutarı belirlersiniz ve reklamlar görüntülendiğinde belirlediğiniz tutardan her 1000 gösterimde bir ücretlendirilirsiniz.

cpm2

CPM (BGBM) Nasıl Çalışır?

Görüntülü reklam ağında yalnızca görüntülenebilir olarak ölçülmüş reklam gösterimleri için ödeme yapmak istiyorsanız, görüntülenebilir BGBM (bin gösterim başı maliyet) teklif stratejisini kullanabilirsiniz. Reklamınızın BGBM hedeflemesinde görüntülenebilir sayılması için, reklamlarınızın yüzde 50'sinin ekranda 1 saniye veya daha uzun süre gösterilmesi gerekmektedir. (İstisna olarak büyük görüntülü bannerlarda 242.500 piksel veya üzerindekilerde ise reklamın en az %30'u 1 saniye göründüğü durumda, reklam görüntülenebilir sayılır.) İkinci olarak eğer hedeflemeyi video reklamlar için kullanıyorsanız 2 saniye veya daha uzun bir süre ile kesintisiz oynatıldığında "görüntülenebilir" olarak sayılmaktadır. 

Kampanya BGBM hedeflemesi yaparken dikkat etmeniz gereken kampanya ayarlarında "Yalnızca Görüntülü Reklam Ağı" teklif stratejisini seçmeniz gerekmektedir. Bunu seçerek kampanyanızı oluşturduğunuzda bu teklif stratejisini sorunsuz kullanabilirsiniz.

Özetlemek gerekirse reklam hedeflemelerinizde tıklama yerine reklam görüntülemelerini önemsiyorsanız ve gösterimlerinizi en üst düzeye çıkarmayı hedefliyorsanız bu teklif stratejisinin kullanımı sizin için uygundur demektir.

Avantajları Nelerdir ?

  • Reklam görüntülenmelerinizi en uygun fiyata en üst düzeye çıkarmanıza olanak sağlar.
  • Görüntülenmeye, tıklamadan daha fazla önem veren bir reklam verenseniz.
  • BGBM için ödeyeceğiniz teklif tutarını kendiniz belirleyebilmeniz.
  • Belirlediğiniz BGBM tutarı yani maksimum ödemek istediğiniz tutarı siz belirlediğiniz için teklifinizden daha fazlasını harcamaz.

cpm1

BGBM Teklif Stratejisini Kullanma:

BGBM teklif stratejisini kullanırken 2 türlü hedefleme yapabilirsiniz.

Reklam Grubu Teklifi :  BGBM hedeflemenizi reklam grubu düzeyinde ayarlarsanız reklam grubundaki tüm anahtar kelimeler ve yerleşimler baz alınarak aynı BGBM teklif stratejisine sahip olursunuz. Bu tek bir yerden tüm hedeflemelerini kolayca takip etmenizi sağlar.

Yerleşim Yeri Teklifi : Dilerseniz bu strateji ile her yerleşim yeri için ayrı ayrı BGBM düzeyinde tekliflendirmenizi ayarlayabilirsiniz. Bu sayede daha çok dönüşüm getirdiğini düşündüğünüz yerleşimlerde tekliflerinizi bu doğrultuda yükseltme avantajınada sahip olursunuz.

Örnek Hesaplama :

Aşağıdaki şekilde her 1000 gösterimdeki CPM maliyetlerinizi hesaplayabilirsiniz.

CPM = Maliyet (Bütçe) / Gösterim Sayısı X 1000

CPM = 1.000 TL / 250.000 x 1000 = 4 TL

cpm hesaplama