Geofencing nedir?

İÇİNDEKİLER

Rekabetin inanılmaz bir şekilde artış gösterdiği bu devirde markalar birbirlerinden farklı fikirler uygulama yarışına girmiş durumda. Bilişim çağı ile büyük veri çılgınlığının olduğu bir dünyada yaşamaya başladık. Her gün tüketicilerin çevrim içi ve çevrim dışı yaptığı sonsuz etkileşimlerden çılgın gibi yüklü veriler elde ediliyor. Bu noktada pazarlamacılara ve veri analizcilerine çok iş düşüyor. Bu veriler düzenlenip anlamlı hale getirildikten sonra, elde edilen anlamlı veriler ışığında pazarlama taktikleri geliştiriliyor.

Dijitalleşme ile pazarlama alanında durum o kadar çılgın bir hale gelmiş durumda ki, artık markalar tüketicinin olduğu her yerde. Geleneksel yöntemde tüketici markaya ulaşırdı; fakat teknolojik çağda artık markalar müşteriye ulaşır duruma geldi. Tabi bu noktada dijital gelişmeler ile birden çok yeni pazarlama terimleri doğmaya başladı. Bunlardan bazıları arama motoru pazarlama, omni channel, multi channel ve cross channel pazarlama, sosyal medya pazarlama, arama motoru optimizasyonu, agile pazarlama, influncer pazarlama ve daha niceleri. Dijitalleşmeyle pazarlama stratejilerinde kişiselleştirme ve segmentasyon ön plana çıkmaya başladı. Bu yönde ortaya çıkmış yeni bir terim olan geofencing terimi pazarlamacıların hayatına girdi. Bu kavram sizin için yeniyse, üzülmeyin, bu yazımızı okuduktan sonra epey bilgi edineceksiniz!

geofencing_nedir.jpg

Geofencing Terimi Tanım Olarak Nedir?

Son zamanlarda pazarlamacılar geofencing konusu ile ciddi anlamda ilgilenmeye başladı. Çünkü görüntülü reklamları için geofencing ile lokasyon bazlı rekabetçi fetihler yapmayı hedefliyorlar.

Geofencing reklam gösterimleri için pazarlama sektöründe dijitalleşme ile birlikte bu sektör içinde oluşmuş bir sonraki büyük adımdır. Şirketler geofencing ile bir müşterinin belirli bir lokasyondaki davranışını baz alarak bir kitle tanımlayabilir.

Yukarıdaki kısa açıklamadan da tahmin edebileceğiniz gibi geofencing Türkçeye “coğrafi sınırlama, coğrafi çit” olarak çevrilebilir. Bu teknik mobil reklam verenler için harika sonuçlar verir. Aslında, tüketicilerden elde edilen konum verileri gizemli bir canavardır, birçok pazarlamacı ve reklamcı bunu bilir. Ancak; konum verilerinin nasıl işe yaradığının karmaşıklığı birçoğu için açık olmayabilir. Konum bilgileri ile doğru insanlara, eş zamanlı şekilde lokasyonu nerede olursa olsun, doğru reklamlar gösterilebilir.

Peki, tam olarak geofencing nedir? Geofencingi, seçtiğiniz bir lokasyonun etrafından geçen, belirli insanları alanınıza çeken ve doğru olmayan insanları alanınızın dışında bırakan görünmez bir çit gibi düşünün. Bu çitin geo-fence’in (coğrafi çitin) içinden gelen verilerin toplanmasını daha da kolaylaştırdığını düşünün.

Bu geo-fenceler, dünyanın her yerindeki tablet, mobil ve masaüstü cihazlarla çalışmak üzere ayarlanabilir. Ayrıca, yer adı, posta kodu, eyalet, şehir ve kategoriye göre oluşturulabilir. İşletme kategorisine göre,  müşteriler tek bir konumdayken veya kategoride bulunan tüm marka lokasyonlarındayken hedeflenebilirler.

Geofencing Nasıl Çalışıyor?

Dijitalleşme ile hayatımıza giren geofencing terimi konum bazlı bir pazarlama aracıdır. Geofencingin işleyişi aslında çok kolay, temel olarak düşünüldüğünde geofencingi yalnızca GPS ile kullanabileceğinizi düşünebilirsiniz. Evet bu noktada yanıldığınızı söyleyebiliriz. Geofencingi kullanım durumunuza ve ihtiyaç duyduğunuz hassasiyete bağlı olarak, wi-fi, GPS, hücresel veriler, jeomanyetik ve Bluetooth işaretçileri gibi bir dizi konumlandırma teknolojisi ile kullanabilmeniz mümkün. Hangi teknolojiyi kullanacağınıza belirlediğiniz lokasyonun nerede olacağına göre karar vermelisiniz. Geniş alanlı geofenceler için dış mekanlarda, GPS'den daha iyi pil verimi sunan hücresel ve WiFi verisi ile iyi sonuçlar alabilirsiniz. İç mekanlarda, giriş etkinlikleri için gereken hassasiyeti küçük coğrafi alanlara getirmek için WiFi, Bluetooth veya jeomanyetik bilgilere ihtiyacınız olabilir.

Geofencing ile ilgili en avantajlı şey, alanları istediğiniz her yerde tanımlayabilmeniz. Şehrinizin çevresinde, mağazanızın etrafında, mahallenizde, belirli bir caddenin üzerinde, ortaklarınızın konumlarının çevresinde ve hatta rakiplerinizin konumlarının çevresinde geofenceleri tanımlamanız mümkün. GPS, hücresel ve WiFi verileri Google ve Apple veritabanlarından bolca elde edilebilir. Bu da haritalama işlemlerini kendiniz yapmak zorunda olmadığınız anlamına gelir.

Geofencin Hangi Alanlarda Kullanılır?

Lokasyon bazlı veriler, gerçek dünyada dolaşırken potansiyel müşterilerinin neler yaptıklarına daha iyi göz atmaya istekli olan reklamcılar ve pazarlamacılar için paha biçilmezdir. Özellikle perakende sektöründe çok kullanılan geofencing kamusal alanda da kullanılmaya başlanmıştır. Örneğin, kamusal alanla ilgili yeni uygulamalardan birine göre, seyahatiniz sırasında arabanızla kaza yapılma oranı yüksek bir noktadan geçtiyseniz, birkaç dakika sonra emniyet müdürlüğünden cep telefonunuza bu konu ile ilgili otomatik bir uyarı mesajı iletilir.

Şimdi de tam olarak anlayabilmek için geofencingin kullanıldığı farklı alanları incelemeye ne dersiniz?

Evcil Hayvan Takibi: Evcil hayvanınıza takmış olduğunuz geofencing destekli künye ile artık kaybolmayacak. Köpeğinizin GPS destekli künyesi sayesinde evinizden ayrıldığı an haberdar olursunuz.

Milli parklar: Müşteriler geofencing içerikli bir uygulamayı indirir. Bu uygulama milli park korucularına  ziyaretçilerin yürüyüşleri sırasında nerede olduklarını bildirir ve gerekli durumlarda daha hızlı bir şekilde olaylara müdahale edilebilir.

Kayak merkezleri: Operatörler kayak merkezlerindeki ziyaretçilerini yasak alanlara girdikleri zaman tespit edebilir ve onları uyararak olası bir kaza durumunu önleyebilir.

Ev güvenliği: Geofencing destekli izleme cihazları, hırsızlar makine veya malzeme çaldığında güvenlik personelini uyarır.

Yaşlı Bakım Evleri: Huzur evleri çevresinde bir lokasyon sınırlaması yapılabilir. Geofencing ile hastaların muayenelere gidip gitmedikleri, huzur evi içerisinde bulundukları konum takip edilebilir. Olası bir durumda zamanında müdahale için oldukça yararlı bir uygulamadır.

Depolar: Nakliye araçları lokasyon sınırına girdiğinde geofencing sistemi ile işçilere anında bildirim geliyor. Bu şekilde kamyon yükleme alanına ulaşmadan işçiler gereken tüm hazırlıkları önce yapabiliyor.

Bu kullanım durumları oldukça basittir. Fakat; günümüzde geofencing büyük potansiyeli olan karmaşık endüstriyel uygulamalarda kullanılmaya başlandı. İnsanları veya nesneleri gerçek zamanlı olarak izlemek işiniz için kritik bir öneme sahipse, geofencing ile coğrafi bölge sınırlaması yapmak işletmenizin ihtiyacı olan şey olabilir.


Tuğba Ayvaz
Tuğba Ayvaz
×
Mobil Sürümünü görüntüle
loader yükleniyor...