Gerilla pazarlama tanımına ilk kez 1980’lerin başında rastladık. İlk başlarda tuhaf gelen bu tanım, zamanla gelişen örnekleri ile merak uyandıran bir hale büründü. Kavramın fikir babası Jay Conrad Levinson. Kaliforniya Berkeley Üniversitesi’nde pazarlama dersleri veren bir öğretim görevlisi. Bir gün ders sırasında garip bir olaya tanık oluyor. Bir grup öğrencisi kendi işletmelerini kurmak istediğinden bahsediyor üstelik bunu herhangi bir yatırım yapmadan gerçekleştirmek istiyor. Bu amaçlarında onlara ışık tutması için hocalarından bir kitap önermesini istiyorlar. Aslında “gerilla pazarlama” fikri de tam olarak böyle ortaya çıkıyor.
Geleneksel olmayan bir teknikle, marka bilinirliğine katkıda bulunmayı hedefleyen Gerilla pazarlama kampanyaları zamanla daha da hareketleniyor. Ortaya çıkan rekabetin bir getirisi hep “daha iyiyi yapmak”. Hal böyle olunca bizlere de bu keyifli Gerilla’ları takip etmek kalıyor. Dünyada ses getiren Gerilla pazarlama örneklerini sizler için derledik.
Alteco Super Glue
Yapıştırıcı dediğin köprünün ayağını bile tutmalı! Alteco Super Glue’dan güzel bir Gerilla pazarlama örneği.
Spider Man-2
Spider Man serisinin yeni filmi için zekâ kokan bir Gerilla pazarlama örneği. Pisuvar duvarda, malum “Spider man 2 is coming soon”.
Folgers Coffee
New York caddelerinde rögar kapaklarına yerleştirilen görüntü sımsıcak bir kahveyi çağrıştırıyor. Bu sıra dışı görüntü, kahve için şahane bir davet!
Koleston
Saçların doğallığı, parlaklığı ve renklerin dansı Güneş’e emanet. Koleston saç markasının bu reklamı, doğallıktan gelen güzelliğin şık bir yansıması.
Yardım kampanyası
Gerilla pazarlama örneklerini yalnızca markaların reklam promosyonları için değil aynı zamanda sosyal sorumluluk kampanyaları özelinde de görüyoruz. Bu fotoğraf, market alışverişi sırasında Afrika’daki yardıma muhtaç çocukları bize hatırlatıyor ve “iyiliğe vesile” oluyor.
AXE Exit
AXE reklamlarının genel mesaji “herkesi peşinden koşturan, büyüleyici koku” mottosunu içerir diyebiliriz. Marka genellikle peşinden koşulası vurguları yapıyor. Bu vurguların bir örneğini veriyoruz. Yaratıcı!
Colgate
Diş macunu ve diş fırçası denince akla ilk gelen isimlerden biri Colgate, harika ve yaratıcı bir Gerilla pazarlamasına imza atıyor. Dondurmayı yedikten sonra dişlerini fırçalamayı unutma!
Big Pilot’s Watches
Müşterisini mağazaya çekebilmek için etkili bir yöntem. Bu saatleri otobüste bile deneyebilirsiniz. Yol boyunca yapacak daha iyi bir şeyiniz yoksa, bir süre saati incelemek size fikir verebilir.
Casino di Venezia
Eğer şansınız biraz yaver giderse uçaktan indikten sonra bavullarınızı çok beklemezsiniz ve sizinki hemen önden gelir. Bu matematikten ziyade biraz şans işidir. Casino di Venezia, şans için ilginç bir hatırlatma!