Google reklam fiyatları nasıl belirlenir?

Google reklam fiyatları hizmet verdiğiniz sektördeki rekabete, reklam konumuna ve fiyatlandırmasında her anahtar kelime veya gösterim maliyet fiyatları farklıdır. Ortalama anahtar kelime tıklama ve gösterim maliyetleri ülkemizde 0,10 Kr. ile 10 TL arasında değişmektedir. Fakat buna rağmen bazı sektörlerde çok daha fazla maliyetlerde olabilmektedir. Reklam verenler Google Adwords reklamları için ayıracakları bütçeyi “Adwords Bütçe Planlayıcısı” sayesinde (doğruluk payı %60) ortalama bir tutar olarak belirleyebilir. Bu belirlenen bütçe ile çalışmaya başlayarak sonrasında oluşturulacak raporlamalara göre daha net ve doğru bütçeler oluşturulmasında fayda olacaktır.

google fiyatlar

Reklamlarda Doğru Fiyat ve Bütçelendirme İçin Teklif Stratejisi Belirleme

Öncelikle reklam fiyatlarınızı en uygun şekilde belirlemek ve doğru bütçe oluşturmak için hedefleme stratejinizi belirleyip sonrasında reklam konum hedeflemelerinizi ve nerelerde reklam vermeniz gerektiğini kurgulamalısınız. Bunu yaparken de aşağıdaki değerleri baz alabilirsiniz.

Kullanıcılar Google’da arama yaptıklarında Adwords reklamları sonuçlarında hangi reklam verenin reklamını göstereceğini, görüntülenip görüntülenmeyeceğini ayrıca hangi konumda ve hangi fiyatlarla çıkaracağını belirlemek için her zaman bir açık arttırma gerçekleştirir. Reklamlarınızın öncelikle açık artırmaya girebilmesi için ise tıklama odaklı, gösterim odaklı ya da dönüşüm elde etme odaklı olması gibi istediğiniz hedeflere göre bir teklif verme stratejisi seçmelisiniz bu sayede doğru hedefleme ve planlama ile teklif stratejinizi belirlemiş olursunuz.

google-reklam

Teklif Stratejileri Nelerdir ?

Tıklama Odaklı : Tıklama odaklı reklamlarda gösterimlerde ücret ödemezsiniz sadece kullanıcı reklamınıza tıklar ve sitenize gelir bu durumda tıklama başı maliyet (TBM) üzerinden ücretlendirilirsiniz. Eğer ki web sitenize trafik yaratmak isterseniz bu teklif stratejisini kullanabilirsiniz. Arama ağı ve Görüntülü reklam ağlarında kullanabilirsiniz.

1tıklama odaklıGösterim Odaklı : Görüntüleme odaklı reklamlarınızda Bin gösterim başı maliyet (BGBM ) olarak bilinmektedir. Bu stratejiyi marka bilinirliğinizi artırmak için ve en uygun fiyata en yüksek gösterimleri sağlamak için kullanabilirsiniz. Bu teklif stratejisini yalnızca Görüntülü reklam ağında kullanabilirsiniz.

3görüntüleme odaklı

EBM Odaklı : Bu strateji ise Edinme başına maliyet kısaca EBM teklifi olarak bilinmektedir. Eğer satın alma, formlar veya dönüşüm odaklı bir performans beklentisi varsa EBM teklif sratejisi kullanmak kullanıcı için otomatikman daha fazla dönüşüm elde etmesi sağlanabilir. Bu stratejiyi kullanmak için belli bir veriye yani dönüşüme ihtiyaç vardır. Google Adwords bu ölçümlemeyi yapabildiğinde bu strateji kullanılabilirsiniz.

2ebm odaklı