Growth hacking Nedir ?

Growth hacking, Sean Ellis tarafından ortaya atılan bir kavramdır.

Growth Hacking, kelime anlamı olarak “growth” yani büyüme ile “hacking” kısa, akılcı ve çarpıcı (bildiğimiz anlamda hacking değil) kelimelerinin birleşimden oluşan ve “büyüme için inovatif yollar bulma” anlamına gelen bir sözcüktür. Genellikle, sturt-up işletmelerin kullandığı (çünkü onlar bu tip bir büyümeye muhtaçlar) ancak sadece onlarla sınırlı olan bir yöntem değildir. Büyümek isteyen her işletme için “Growth Hacking” metodlarına ihtiyacı vardır diyebiliriz.

growthackingGrowth Hacking’i açacak olursak, hızlı büyüme ihtiyacı olan, genellikle sturtuplar tarafından başarı ile uygulanan, büyüme için inovatif çözümleri, bir çok disipline dayanarak ve analitik bir bakış açısı ile değerlendiren bir yaklaşımdır. Bu disiplinler genelde SEO, sosyal medya, viral özellikli içeriklerin üretimi, kullanıcı deneyimi optimizasyonu ve benzeri bir çok farklı disiplinin değerlendirilerek, büyüme içeren çözümlerin üretilmesi olmuştur. Bu metodları bulan ve uygulayan kişilere ise “Growth Hacker” denir.

Growth Hacking’in en iyi uygulamalarından bir tanesi Twitter’dır, Hikaye ise şöyle : Twitter, kurulduğu ilk günlerde, yüksek miktarda üye kazanmasına rağmen, bu üyelerin daha sonra siteye dönmediklerini fark etti. Twitter, bu durumu fark ederek bir çözüm yolu düşünmeye başladı. Klasik metodlardan yola çıkarak, bu üyelere atılan bir davet maili veya reklamlar yolu ile bu üyelere ulaşarak, basit bir hatırlatma yapılabilirdi. Bu yol hem inovatif değil hem de oldukça pahalı bir yol olurdu. Oysa Twitter bunun yerine, bu sorunun üstesinden geriye dönük verileri analiz ederek gelmiş. Kullanıcılarının alışkanlıklarını analiz eden ekip; platforma ilk üye olunduğunda ilgisini çekecek kişileri takip eden kullanıcıların çok daha uzun sürelerde aktif olduğunu farketmiş. Bunun sonrasında tüm üyelik süreçleri bu doğrultuda güncelleyen Twitter, kullanıcılarını ilk üyeliklerinde ilgisini çekecek kişileri takip etmeye yönlendirerek bu soruna çözüm üretmiş.

Growth Hacking’in belli başlı önemli özelliklerini yeniden hatırlayacak olursak :

  • Growth Hacking’in çıkış noktası büyümedir. İşi / İşletmeyi büyütecek taktiklere yoğunlaşır ve genellikle bir büyüme planı çıkartılır.
  • Growth Hacking, veriye dayalı (analitik) ve genellikle bir çok disiplinden elde edilen verilerle planlanır. Bu sebeple Growth Hackerlar genellikle üretim ve pazarlamanın ortasında durular ve bunları koordine ederler.
  • Growth Hacking, bu verilerin iyi analiz edilerek, anlamlı ve inovatif bir fikri doğurmalıdır.
  • Growth Hacking, çoğunlukla online pazarlamaya göre daha düşük bütçelerle daha etkin sonuçlar elde eder.

 

Growth Hacking Yöntemleri

 

Growth Hacking için 5 temel yöntemden bahsedilmektedir. Bunlar dijital pazarlamadan da bildiğimiz yöntemler aslında… İngilizce kelimelerin baş harflerinden oluşan : AARRR...

 

Acquisition (Edinme)

İşinizi büyütmenin ilk adımı müşteri adaylarınızı bulabilmektir. Bunu yaparken edinme başı maliyeti en düşük olacak kanalları bulmak ve doğru sayı ve edinme başı maliyet dengesini kurmak gerekiyor. Örnek : Arama motorlarında üst sıralara çıkmak için yapılan SEO çalışması ve bu sayede hedef kelimelerde üst sıralarda gözükebilmek...

 

Activation (Etkileşim)

Weib sitenizi ziyaret eden kullanıcıları, sizinle bağ kurmayı yönlendirmelisiniz. Örnek : Web sitenize gelen ziyaretçiye ebülteninize kayıt olma karşılığında vereceğiniz bir e-kitap.

 

Retention (Bağlılık)

Web siteniz ziyaret eden kullanıcıları yeniden ziyaret eder hale getirmelisiniz. Örnek : Bülten abonelerinize düzenli ve dolu dolu bir içerikle e-bülten yollamak.

 

Referral (Tavsiye edilme)

Tavsiye her zaman en etkili yoldur. Bunun için kullanıcılarınız teşvik etmelisiniz. Örnek : Web sitesindeki yazılarınızı ve kaynakları kullanıcılarınızın arkadaşlarına tavsiye etmeleri için araçlar sunmak ve teşvik etmek.

 

Revenue (Gelir)

Son olarak elbette, web sitenizi kullanan ve tavsiye eden kullanıcılarınızdan bir gelir elde edebileceğiniz bir model oluşturmalısınız. Örnek : Web sitenizdeki çok özel içeriklere (araştırma, makale vb..) ücretli erişim.