İlham verici reklam kampanyaları

 En sevdiğimiz dizi ya da film aralarında giren reklamlara bazen sinir oluyoruz, hadi itiraf edelim. Ancak o birkaç saniyelik reklamda yer alan onlarca emeği göz ardı edeceğimiz anlamına gelmiyor elbette. Reklamcılık zorlu bir süreç; mükemmele ulaşmak ise bir hayli zor. Mükemmel reklama ulaşmak için çok farklı stratejiler var kuşkusuz. Teknolojinin verdiği gücü sırtımızda hissederek reklamlar konusunda bir hayli yenilikçi yaklaşıma rastlıyoruz. Şunu biliyoruz ki dönem görsel medya ve infografi dönemi. Firmalar daha çok izleyici çekmek için birbirinden farklı stratejilerle yüzüyor bu reklam havuzunda. Onlar yaratıcı reklam için kendi aralarında savaşırken, bize de izlemesi bir hayli keyifli anlar kalıyor. İşte o yaratıcı reklamlardan birkaç örnek hazırladık size. Birçoğu ile yeni tanışacaksınız ya da pek çoğuna hakimsiniz, kim bilir!

Panasonic burun kılı temizleyici

Burun kılı gibi çirkin olan bir durum ancak bu kadar eğlenceli anlatılabilirdi. Tuvalin dışına çıkıp sokaklara, hatta burnumuzun dibine inen bu reklam bir dönem bir hayli ilgi çekmişti. Burun kılı temizleyici deyip geçmemek lazım, bakın sokakları işte böyle süsleyebiliyor.

                                            nosehairtrimmer3

Frontline

Bazı reklamlar “bizlerle” anlamlı hale gelebiliyor. Özellikle outdoor reklamlar buna iyi bir örnek. Reklamın sahibi Frontline. Alışveriş merkezinin zemin katına yerleştirilen bir reklam ve üzerinde yürüyen insanlar. En üst noktadan baktığımızda köpeğin üstünde pire varmış gibi görüyoruz. Bu da reklamın ana konusu zaten.

                                      frontline-flea-and-tick-ad

Heineken

Bu sefer 3D bir billboard çalışması var karşımızda. Yeşil bir pano, bir Heineken klasiği ve fluda bir el. Şişeyi almaya yeltenen el, dışardan bakıldığında eğlenceli bir reklam ortaya çıkarıyor.

  696608b3770e03fa475dbb3d3a83330d

 

Bikini

Aslında ilk bakışta bir bikini reklamı gibi duruyor. Ancak temelinde bir sosyal sorumluluğa işaret ediyor. Görselin kenarında yazan yazı, algıda seçiciliğin bir örneği. Parlak yazı ve bikini modeli ile sıradan bir reklam gibi görünse de içeriği ile farklılaşıyor ve hatta şaşırtıyor; Fransa’da 3 milyondan fazla insan bunun bir bikini reklamlı olduğunu zannediyor. Okuma – yazma bilmemeye karşı olan savaşımıza yardımcı olun.”

bikini

The Economist

Başarılı bir interaktif çalışma örneği diyebiliriz. Kocaman bir pano, üzerinde yine kocaman bir ampul. İnsanlar reklamın önünden geçtikçe ampül yanıyor.

               econ

Jobsintown.de

Jobsintown bir Alman iş bulma sitesi. Mottoları şu; “Hayat, yanlış iş için çok kısa.” Bir benzinciye yerleştirilen reklamda yanlış iş seçiminin hayatımıza olan etkisine dikkat çekiyor.

                                      jobsintown

Nescafe

Birbirinden farklı ve sıradışı reklamlar izlemeye alışkın olduğumuz bir marka Nescafe. Ülkemizdeki reklamlarını ünlüler süslerken, yurt dışındaki reklamları da bir o kadar ilgi çekici. Uyanma-kahve ikilisini aynı cümlede kullanmaya alışkın olduğumuzdan, marka da bu “uyanma” algısına bir atıfta bulunmuş.

nescafezz

Koleston

Saç boyalarının “sıcak” fontlarla, “sıcak” tonlarla karşımızda olduğu bir reklam. Zamanında güzel bir ses getirmişti. Güneşi sırtına alan tabela, saç boyasının “güneş gibi canlı” etkisini gözler önüne seriyor.

                                                  koleston-naturals

                                      

Slim fast

Tamam, kilo her zaman başımızda dert. Ancak tam da evlilik arifesinde görenleri etkileyen bir reklam olarak karşımıza çıkıyor Slim fast. Herkesin fit gelin ve fit damat olmak istediği o özel gün için sağlam bir hatırlatıcı!

                                                  slim

Oku, beğenmezsen alma!

İddiali gazetelerden biriydi. Türkiye’nin ilk spor gazetesi olarak çıkış yapmıştı. Başlıkları ididalı, adı iddialı kısaca bir hayli sıradışı bir gazeteydi. Bu ilginç yaklaşımlı ve fazlaca “açık sözlü” dergiyi okumak da bir cesaretti. Aşağıdaki kareyi hatırlar mısınız?

                                    hqdefault