İnfografik nedir?

İnfografik (Information graphic), bazı verilerin grafik destekli olarak daha kolay ve anlaşılır hale getirmeye yardımcı olan, karmaşık verileri sıkmadan, eğlenceli bir şekilde aktaran grafik destekli sunumlara verilen isimdir. Daha çok büyük ölçekli sunumlarda pratik bir yoldur diyebiliriz. Örneğin derin bir araştırmanız var; örnekler, veriler, rakamlar, istatistikler… Hepsini sunumda ayrı sayfalar halinde biraz da göz yorucu bir şekilde anlatmaktansa bu tarz infografiklerle daha hızlı bilgi aktarımı yapabilirsiniz. İnfografikler belirli temaları içermez yani her konu üzerine infografik yapılabilir; trafik kuralları, metro istasyonu haritaları, satış istatistikleri, hava durumu ve daha pek çoğu…

business-infographics-elements

İnfografik ne işe yarar?

İnfografik kullanmanın bazı avantajlarını şu şekilde sıralayalım;

* Görsel anlatım imkanı sunar ki bu da sunumunuzun daha anlaşılır ve eğlenceli olmasını sağlar.
* Yazılı ve uzun anlatımlı sunumların akılda kalıcılığı azdır; konu ne kadar ilgi çekici olsa da. Fakat infografikler bu anlamda da artı katar çünkü şekillerin akılda kalıcılığı daha fazla olur.
* Anlatımı daha eğlenceli kılar, hatta rakamları ya da istatistikleri bile!
* Karmaşık, yoğun, sıkıcı ve kalabalık bilgileri bir anda sadeleştirir ve göz yormaktan uzaklaştırır.
* Daima daha ilgi çekici ve merak uyandırıcıdır.

                   example-infographics

İnfografik tasarım örnekleri

Aslında bu sistem Türkiye’de ilk olarak gazetelerde başladı daha sonra dergi ve websitelerinde  de yer aldı. Rapor içeriklerinde, gazetelerde, ekonomi haberlerinde ve özellikle istatistiksel bilgi içeren aktarımlarda kullanıldı. Günümüzde posterler, reklamlar, broşürlerde de kullanılan İnforgrafikler CV’lerde bile kullanılıyor diyebiliriz. Online infografik tasarımları hazırlayabileceğiniz platformları şu şekilde sıralayabiliriz;

Canva; 10 milyonu aşkın kişi tarafından kullanılıyor. Tamamen ücretsiz. Site kendisini “olağanüstü kolay grafik tasarım yazılımı” olarak tanımlıyor. Mailinize üye olabilirsiniz.
Venngage; online ve ücretsiz infografik araçlarından biri. Diğerlerinden farkı, tasarımın başında sorduğu sorularla doğru şablonu bulmanıza yardımcı olması. Mail ile üye olabildiğiniz gibi FB ya da Google + hesabınızla da üye olabilirsiniz.
Easel.ly; adı gibi kolay bir program. Kolay ve pratik bir şekilde infografik oluşturmak için tasarlanmış online infografik araçlarından. Ücretsiz üye olabilirsiniz; arka planlar, şekiller, metinler, çizelgeler ve daha pek çok aracı da ücretsiz olarak sunuyor.
Piktochart; özelleştirebilir infografik özelliklerine sahip online bir araç. Sadece infografik değil rapor, banner ve sunum dosyaları da oluştuabilrisiniz. Programın ücretsiz olduğunu da belirtmeden geçmeyelim.
Infogr.am; en sık kullanılan araçlardan biri. Diğerlerinden ayıran özelliği özelde veri görselleştirme için tasarlanmış olması. Uygulama ücretsiz ancak ek özellikler isterseniz bir ödeme yapmanız gerekiyor. Bu arada hazırladığınız infografikleri png ya da pdf formatında bilgisayarınıza indirebilirsiniz.

                        business-target-infographic

İnfografik nasıl hazırlanır?

Her şey hayal gücünüzle başlar. Fikir olarak şahane olsa da bazen grafiğe döktüğünüzde pek parlak olmayabilir. Öncelikle amacınızı belirlemeniz gerekir; hayal ettiğiniz infografiğin amacı nedir, insanlara hangi mesaji vermek istiyorsunuz, kapsamı nedir… İşin grafik boyutundan önce anatomisini çözmek gerekir. Boş bir sayfada aşağı yukarı planlarınızı yazabilirlisiniz, bu size yardımcı olacaktır. Gelelim infografiği oluşturmaya… Artık amacınız belli, vermek istediğiniz mesaj da. Şimdi sıra geldi infografikte neleri kullanacağınıza. Yukarıdaki grafik programlarından destek alabileceğiniz gibi Adobe Photoshop vb. gibi programlarla da düzenlemeler yapabilirsiniz. Tasarımın en önemli sebebinin sayfalarca süren bir içeriği sadeleştirmesi olduğunu unutmayın. O yüzden karmaşadan uzak durmaya çalışın. Veri kaynakları, istatistiksel bilgiler, içerikler ve görsel öğelere dikkat edin; koyduğunuz her bir öğenin hangi amaçla, hangi firmaya veya kişiye yapıldığını, ana temanın ne olduğunu göz önünde bulundurun.