Instagram nedir?

Hayatımıza girdiğinden beri tüm düzenimizin like üzerine kurulu olduğu, ara sıra çekişmeli engellemelerle hayatımıza renk katan, kimi zaman yorumlarla yoğrulan kimi zaman story’lerle boğulan kocaman ve içinde yaşanan bir dünya; Instagram. Bundan 10 yıl önce hayatımızda yoktu; o dönemler Facebook furyasında savruluyorduk. Nerede story koymalar, nerede filtrele; varsa yoksa like ve yorum üzerine kuruluydu. Bugün yeri geliyor kafamızda tavşanla günaydın diyoruz, yeri geliyor dilimizi çıkarınca kocaman bir pati oluyoruz. Yani diyeceğimiz o ki Instagram ile kendimizi şaşırdık. Bugün, en cool duran adamın bile bir filtre ile sincaba dönüşebildiğini düşünürsek Instagram’ın nelere kadir olduğunu görebiliriz. Ah tabi unutmadan bir de Influencer, Blogger, Sponsorlu içerik, Pazarlama vs gibi şeyleri de unutmadık. Malum influencer’lar günümüzün ünlüleri. Artık albüm yapıp, film çevirip “meşhur olma”ya hiç hacet yok, influencer’lar da en az ünlüler kadar popüler. Bu ayrı bir konu zaten daha önce influencer marketing hakkında bilgi vermiştik size. İsterseniz yazımıza göz atabilirsiniz. Konumuzdan şaşmayalım biz, ne diyorduk evet Instagram. Şimdi gelin önce Instagram’ın bir tanımını yapalım. Instagram, fotoğraflar üzerinde filtre ve efekt uygulanmasına izin veren bir fotoğraf paylaşma ve düzenleme uygulamasıdır. Sıradan bir kareyi birbirinden özel filtrelerle bir sanat eserine dönüştürmek mümkün. Kullanacağınız hashtag’ler ile de bunu bütün dünyaya servis edebilirsiniz. Fotoğraf altına kullanılan hashtag’ler, fotoğrafınızın başka kullanıcıların ana sayfasına düşmesini sağlıyor. Böylelikle eseriniz, tüm dünyanın görebildiği bir yere konumlanıyor sonra bir bakmışsınız New Orleans’tan bir takipçiniz var. Olur yani hayat bu.

                  images (1)

Instagram tarihi

Neredeyse 1 milyar aktif kullanıcısı ile popüler fotoğraf paylaşım mecrası olarak karşımıza çıkıyor Instagram. Aslında ilk olarak İos için ücretsiz bir fotoğraf düzenleme ve paylaşım mecrası olarak karşımıza çıktı. Kurucuları Kevin Systrom ve Mike Krieger. Uygulama kısa sürede tahmin edilenden çok daha fazla büyüme sağladı. Bu büyümede en önemli etkilerden biri şüphesiz fotoğrafların üzerine oynama imkanının olmasıydı. Kullanıcılar sadece Instagram’da değil aynı zamanda Facebook, Twitter, Flickr ve Tumblr gibi mecralarda da fotoğraflarını anlık olarak paylaşabiliyor ki bu da ekstra bir özellik olarak karşımıza çıkıyor. Kısa zamanda oldukça geniş bir kitleye kavuşarak, Facebook’un pabucunu dama attı bile diyebiliriz.

Instagram filtreleri nelerdir?

Bir filtreyi seçmekle kalmıyor aynı zaman o filtredeki tüm renk kontrastlarını da ayarlayabiliyorsunuz. Bu nedenle Instagram hepimizin göz bebeği olarak hayatlarımıza dokunuyor; malum, fotoğraf paylaşmadan geçen günü yok sayacak kadar tutkulu olabiliyoruz bazen. Peki Instagram’ı bu kadar özel kılan o filtreler hangileri gelin bunlara göz atalım. Aktif Instagram filtrelerini şu şekilde sıralayabiliriz. Amaro, Mayfair, Rise, Valencia, Hudson, X-Pro II, Sierra, Willow, Lo-fi, Earlybird, Sutro, Toaster, Brannan, Inkwell, Walden, Hefe, Nashville, Crema, Ludwig, Aden, Perpetua.

             images (2)

Instagram neden önemlidir?

“Önem” gibi iddialı kelimeler seçmemizin nedenlerinden biri son yıllarda sosyal medyaya olan düşkünlüğümüz olabilir belki, kim bilir. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi fotoğrafların ücretsiz olarak düzenlemesi ve ruh halimize göre renklenmesi Instagram’daki özgürlüğümüzü ve rahatlığımızı sağlar. Aynı zamanda çeşitli efektlerle zenginleştirdiğimiz fotoğrafları arkadaşlarımızla da paylaşıyoruz haliyle uzak mesafeler nedeniyle göremediğimiz dostlarımız, arkadaşlarımız, tanıdıklarımız en fazla bir post ötede olabiliyor. Aynı zamanda yeni arkadaşlar edinebileceğimiz de bir platform. Bu özellikleri ile sadece bir fotoğraf paylaşım sitesinden çok daha fazlası oluyor Instagram ki bu da hayatımıza önem arz ediyor.

Instagram ve ticaret

E-ticaret çıktıktan sonra farklı mecralara da yayıldı. Bunlardan biri Instagram. Artık bu platform üzerinden ürünlerinizin satış ve tanıtımını da yapabiliyorsunuz. Özellikle ciddi markaların ya da belki de daha önce adını dahi duymadığınız butiklerin satış yapabiliyor olması, Instagram’ın aynı zamanda bir e-ticaret sitesi gibi işlemesine de neden oluyor. Doğru stratejiler, güvenli içerikler ve ürünlerle satıcıların yeni bir kazanç kapısı oluyor böylelikle. Dilerseniz sponsorlu reklamlar verebilir, ürün etiketleme özelliği ile ürününüzü ön plana çıkarabilir, şirket sayfası oluşturabilirsiniz. Bu özellikler aynı zamanda satış-pazarlama yapan markaların işini de kolaylaştırır bir yandan.

                          images

Instagram’ın özellikleri nelerdir?

Yukarıda saydığımız özellikler yetmezmiş gibi daha pek çok özelliği de içinde barındıran bir uygulama. Bu özellikler, Instagram’ı farklı kılan, tercih sebebi yapan ve günden güne kullanıcı sayısının artmasına neden olan özellikler. Bunlardan birkaçını şöyle sıralayabiliriz.

Fotoğraf paylaşımı:

Zaten yazımızın başından beri yeteri kadar fotoğraftır, filtredir, düzenlemedir bahsettik. Bu nedenle ikinci kez tekrarlamayalım ancak şunu söyleyelim yaptığınız her paylaşıma açıklama ve hashtag ekleme gibi özelliklere de sahip. Kuru kuru fotoğraf paylaşmak istemezseniz güzel bir içerik ile açıklama kısmına yazabilirsiniz. Dilerseniz birden fazla fotoğrafı kaydırmalı olarak paylaşabilirsiniz ki bu özellikle çoklu fotoğraf paylaşımında çok pratik bir yol.

Video

Sadece fotoğraf değil yine çeşitli filtre ve efektler ile video paylaşımları da yapabilirsiniz. Bu paylaşımlara da açıklama ya da hashtag ekleme imkânınız var.

                     images (3)

Direkt mesaj

Takip ettiğiniz kişilere DM mesajı atabilirsiniz. Eğer takip etmiyorsanız da atabilirsiniz ancak mesaj bildirimi karşı tarafa “mesaj isteği” olarak gider. Mesaj attığınız kişi eğer kabul ederse mesajınızı okuyabilir, izin vermez ise ona bir daha mesaj gönderemezsiniz.

Canlı yayın

En eğlenceli özelliklerden biri canlı yayın. 1 saate kadar sınırlı olan bir süre canlı yayın yapabilirsiniz. Bu yayınlar ile takipçilerinize anlık iletişime geçebilirsiniz. Siz canlı yayındayken takipçileriniz size emoji ya da yorum yapabilir ve hatta anlık istek göndererek sizinle aynı anda karşılıklı olarak görüşme yapabilir.

            images (4)

Story

İşte geldik en heyecanlı kısma; hikayeler. Bu özellik sayesinde 24 saat fotoğraflar ve videolar paylaşabilirsiniz. Eğer bu paylaşımların ana sayfanızda olmasını istemiyorsanız sadece story paylaşabilirsiniz, bu içerikler 24 saat sonra silinecektir zaten. Hikayeleri daha da ilgi çekici hale getirmek için gif, etiket, emoji, soru-cevap gibi özellikler de ekleyebilirsiniz.

IGTV

Eğer Instagram’da video paylaşmak isterseniz bunun süresi 1 dakikadır. Hikayelerde ise 30 saniyelik videolar paylaşabilirsiniz, devamı bir sonraki hikâyede devam eder. Eğer isterseniz IGTV ile 1 saatlik dikey videolarınızı paylaşabilirsiniz.