Instagram’da satın al butonu

Günlük hayatımızın önemli bir bölümünü artık akıllı telefonumuzla geçiriyoruz. Mobil uygulamaların sayısı arttıkça, onlarla geçirdiğimiz süre de hızla artıyor. Bu uygulamalardan birisi var ki hayatımıza yön veriyor, fikirlerimizi değiştiriyor, hatta bazen bizi depresyona sokabiliyor. Küresel ölçekte 700 milyon kullanıcıya sahip olan Instagram, göz yormayan ara yüzü ve kolay kullanımı ile kullanıcıların ilgisini çekmeye devam ediyor. Ayrıca uygulama Türkiye’de de çok geniş bir kullanıcı kitlesine sahip. 

Yalnızca sanatçılar ve ünlülerin hayatını konu alan magazin gündemi değil, çoğu zaman ülkenin tamamını ilgilendiren genel gündemler de Instagram kaynaklı belirlenebiliyor. Yapılan araştırmalara göre Instagram kullanıcılarının bu uygulamada geçirdiği günlük süre ortalama 2 ila 5 saat arasında değişiyor. Bu aralığın çok üzerinde Instagram’da vakit geçiren kişilerin sayısı da az değil.

instagram-satin-al-3

Instagram uygulamasını günümüzde bu kadar başarılı kılan özelliklerden en önemlisi ise hiç kuşkusuz, yeniliğe açık olan yapısı. Sürekli yenilenen ara yüzü ve yazılımı ile Instagram, kullanıcılarının sayısız talebine karşılık veriyor. Uygulamada kişisel hesapların yanı sıra, kamu kurumları, spor kulüpleri, sanatçılar, sinema yıldızları, reklam ajansları ve daha birçok hesap çeşidi bulunuyor. Bazı kullanıcılar, şirketlerin sayfasında, ürün içeriklerini takip ediyor ve beğenmeleri halinde ürünü satın alma yoluna gidiyor. Instagram son yaptığı yenilikle bu işlemi de kolaylaştırmaktan geri durmadı. Artık Instagram’ın içinde kalarak bir şeyler satın almak mümkün.

Instagram’dan Çıkmadan Alışveriş

instagram-satin-al-1

E-ticarette çığır açacak bir gelişme olarak görülen bu yenilik ile Instagram’da takip ettiğiniz bir şirketin sayfasında beğendiğiniz ürünü, uygulamadan başka siteye yönlendirilmeden kolayca satın alabiliyorsunuz. İlk kez Kasım 2016’da test edilen bu işlemde Instagram, “Alışveriş Yapabilme Özelliği”ni getirdi. Yaklaşık bir sene süren test uygulamasının hemen ardından bu işlem Bigcommerce adıyla genel kullanıma sunuldu. 

Satın alma butonu henüz sadece Amerika Birleşik Devletleri’ndeki kullanıcılar için açık ancak çok kısa bir süre sonra Türkiye’de de aktif olacak. Böyle bir durumda, Türk Instagram kullanıcılarının uygulamada geçirdiği günlük sürenin daha da artacağını ön görmek şimdiden mümkün. Çünkü halihazırda uygulamada binlerce şirket ürünlerine dair paylaşımlar yaparak müşterilerini kendi web sitelerine yönlendiriyor. Bigcommerce ile herhangi bir yönlendirmeye gerek kalmadan, hemen o sayfada satın alma işlemini gerçekleştirebileceksiniz 

Daha Çok Reklam, Daha Çok Alışveriş

Elbette böyle bir uygulamanın tek sonucu kullanım süresindeki artış olmayacak. Instagram içi satış işlemlerinin mümkün olmasıyla şirketlerin uygulamaya verecekleri reklamların sayısı da hızla yükselecek. Ayrıca, ticari amaçlı hesapların sayısı da benzer biçimde artacak. Bu durum, Instagram’ı kişisel amaçlarla kullanan kullanıcılar için can sıkıcı bir durum olabilir. Ancak uygulama içi satın alma, birçok yönden kullanıcıların hayatını büyük ölçüde kolaylaştıracak. Böylece, aradığınız bir ürüne en sık kullandığınız mobil uygulama üzerinden ulaşmanız mümkün olacak. 

Şirketlerin daha çok reklam verecek olması, Instagram’ın gelirlerini de gözle görülmemiş bir oranda artıracak. Bu durum, Instagram araştırma – geliştirme faaliyetleri için daha çok kaynak ayırarak yeni özellikler geliştirmesi sonucunu doğurabilir.

Uygulamanın gelişimi ve muhtemel sonuçlarını açıkladıktan sonra artık nasıl işlediğinden bahsedebiliriz. Malum, çok kısa zaman içinde Bigcommerce işleminin Türkiye’de de aktif olması bekleniyor. O yüzden, kullanıcıların şimdiden bilgi sahibi olmasında yarar var. Üstelik bu, sadece müşteriler için geçerli değil. Instagram üzerinden ürün pazarlamak isteyen kişilerin de süreç hakkında bilgi edinmesi onlar için büyük bir avantaj oluşturacaktır.

Satın Alma İşlemi Nasıl Olacak?

instagram-satin-al-2

#bff ve tbb gibi etiket kalıplarını hemen hemen herkes biliyor, çoğumuz ise sıkça kullanıyor. Daha geniş bir kitleye ulaşmamızı sağlayan bu ve bunlar gibi etiketler Instagram’ın sosyal altyapısının da temelini oluşturuyor. Yakın zamanda aktifleşmesi beklenen Instagram içi satın alma işlemi de yine bu altyapı üzerinden yürütülecek. Yani ürün pazarlayan kişiler, gönderilerine belli bir etiket grubu ekleyecek. O etikete tıkladığınızda Instagram içi satın alma sayfasına yönlendirileceksiniz. 

Örneğin bir butik mağazanın hesabında gönderilere göz atıyorsunuz. Bir gönderide yer alan elbiseyi beğendiniz. Gönderinin altında yer alan satın alma etiketine tıkladığınızda Instagram sizi mağazanın satın alma sayfasına yönlendirecek. Burada ödeme tipi ve seçeneklerinizi belirledikten sonra diğer online ticaret sitelerinde olduğu gibi satın alma işleminizi gerçekleştireceksiniz. İşlemleri somut olarak şöyle sıralayabiliriz: 

  • Instagram içi alışveriş yapabileceğiniz şirket sayfalarının sağ üstteki köşesinde beyaz bir alışveriş sepeti butonu yer alır.
  • Sayfaya girdiğiniz “ürünleri görmek için dokunun” yazısına rastlarsınız. Buraya tıkladığınızda ürün hakkında bilgilere ulaşabilirsiniz.
  • Bu sayfada, “>” butonuna tıklayarak ürün hakkında daha detaylı bilgiye ulaşabilir ve alışveriş işlemine geçebilirsiniz.
  • Son adımda “şimdi alışveriş yap” yazısına tıklayarak beğendiğiniz ürünü satın alabilirsiniz. 

Yukarıda yer alan adımlar, klasik bir e-ticaret sitesine göre Instagram içi satın alma hizmetinin kullanıcılar için büyük kolaylık sunacağını gösteriyor. Ayrıca, kullanıcıların bu uygulamada gün içinde saatlerini geçirdiği düşünüldüğünde, satış için oldukça uygun bir zeminin varlığından söz edebiliriz. Tüm bu adımlar yapılırken ne kullanıcı ne de satıcının site dışında bir sayfayı ziyaret etmesi gerekmiyor. Bu durum ticaret işlemlerini kolaylaştıracağı gibi ticari ağı da genişletecek. Belki de birkaç yıl sonra, bugün popüler olan çok sayıda e-ticaret sitesi yerine kullanıcıların bu işlemler için Instagram’ı tercih ettiğini göreceğiz.

Ancak satıcıları ilgilendiren önemli bir nokta var. Yakın zamanda aktifleşecek bu online satış hizmetinde satıcı olarak yer almak için bir e-ticaret sitenizin yer alması gerekiyor. Yani kayıt dışı biçimde, bir şirkete ve bir e-ticaret sitesine sahip olmadan Instagram içi satın alma hizmetine satıcı olarak dahil olmanız mümkün değil.