Logo tasarım fiyatları

Logo ve kurumsal kimlik yüklendikleri misyon itibari ilehiç kuşkusuz, şirketin en temel, değişmez ve önemli tasarım bileşenidir. Ancak buna rağmen, çoğunlukla bir iş kuran girişimci hızlıca bir logo tasarlar ve işe koyulur. Kısıtlı maddi imkanlar sebebi ile bu yaklaşıma yanlıştır dememiz doğru olmaz ancak belirli bir olgunluğa ulaşmış bir şirketin logo konusunda yapacağı değişiklik adımı için yeterince önemi ve bütçeyi ayırmıyor olması, anlaşılır olmaktan uzaktır.

Günümüzde ve tarihte bir çok marka varki, başlangıçta tasarladığı ve bir kuruş bile harcamadığı logosunu revize ederek günümüze gelmiş ve ilk çıktığı logoyu çok fazla değiştirmemiştir. Bunun çarpıcı örnekleri CocaCola ve Google'dır. Nike ise logo tasarımına sadece 35 USD ödemiştir.

logo değişimi

Ancak bu nadir örnekler bizi yanıltmasın, zira etrafımızda görsellik ve profesyonellikten uzak o kadar çok örnek varki... Şirketinizin profesyonel gözükmesini, güçsüz bir start-up  görüntüsünden uzaklaşmasını istiyorsanız, mutlaka profesyonel bir elin değdiği bir logo tasarlatmalısınız.

 

Dünya çapında markaların bazılarının logo tasarımı için harcadıkları ücretleri inceleyelim :

BBC .............. 1.800.000 USD
Pepsi ............ 1.000.000 USD
BP ................. 211.000 USD
Accenture ..... 100.000 USD

 

Liste bu şekilde uzar gider... Gördüğünüz gibi minicik bir logo tasarımına (!), şirketler hangi bütçeleri ayırmış.

 

Arçelik'de 2002 Yılında Logosunda Değişime Gitti

 

arcelik logo değişimi

 

Aşağıda logonun hikayesi yer almakta... Gördüğünüz gibi, minicik bir amblemde bile nasıl bir hikaye var...

arcelik logosu hikayesi

 

Peki Türkiye'de ki ajansların bu iş için ne gibi bütçeler biçiyorlar ?

 

Logo tasarım fiyatları, elbetteki ajanstan ajansa fark eder. Ancak bu işin hakkını verecek olanlar, creative ajansladır. Brief toplantıları, analizler, üzerinde birden fazla tasarımcının çalıştığı onlarca logo alternatifi, final sunumları vs... Uzun soluklu bir çalışma ve emek... Bu tip bir işin ajansına göre 5-6 haneli rakamlara ( 10 bin - 1 milyon arası ) yapılacağını anlayabilmek için mucit olmaya gerek yok. Elbetteki bu makasın genişliği, ajansın daha önce yapmış olduğu işlere ve referanslara bağlı... Bunun yanında Reklamcılar Derneğinin 2009 yılında (11 yıl önce) yayınlamış olduğu taban fiyatlarda Logo tasarımın karşılığı 9.200 TL olarak yazılmış yani o zamanın dolar kuru ile 6.000 USD yapıyor. Yani eğer bu liste günümüzde yayınlanmış olsa idi tahminen 30.000 TL seviyesinde bir rakamdan bahsediyor olurduk.

 

Bu bütçeler çok değil mi?

 

Evet blog yazımızı okuyan birçok kişi bu bütçeler çok değil mi diyecektir eminim... BBC nin logosuna bakıp, çok mu değil mi düşünelim. Ayrıca bir kaç harften oluşan bir logoda bile, bir çok pazarlama fikrinin olduğunu, ve ciddi emekler neticesinde o basit (!) logonun çıkmış olduğunu düşünmeliler...

 

MediaClick Logo Tasarım Hizmeti Veriyor mu?

 

Evet. MediaClick logo tasarımı ve kurumsal kimlik yenileme hizmeti vermektedir. Detaylar için logo tasarım hizmet sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.