Logo tasarımında işinize yarayacak 6 trend

Logo bir organizasyonu ifade eden ve bu organizasyonun kolay tanınması için tasarlanmış görsele denir. Logo şirketin markası için bir kimlik oluşturmak ve bu kuruluş hakkında toplum tarafından olumlu düşünceler ve duygular oluşturmak için bir araç olarak kullanılır.

Logolar şirketler için esasında birer algı aracıdır. Başarılı bir logo müşteriler için unutulmaz olabilir ve hatta logonun taşarımı, şekli, içerisinde kullanılan semboller, kullanılan renkler insanlarda çağrışım yaratır. Bu da başarılı bir logo tasarımının tüketicinin bilinçaltında markayı kalıcı yapması demektir. Aklınızda canlanması adına hemen ne demek istediğimizle ilgili birkaç örnek verelim. Palyaço dediğimizde hepimiz Mc Donalds’ı anımsamaz mıyız, koyu yeşil yuvarlak bir amblem gördüğümüzde bunun size Starbucks’ı anımsatması sizi şaşırtmasın, peki size mor inek desek sizde ne çağrıştıracak? Tebrikler doğru tahmin; Milka! Bunun gibi bilinçaltınıza yer ederek aklınıza işlemiş birçok farklı logo örneği bulmak mümkün.

Markalar bilinirlik ister çünkü bilinirlik güvenle doğru orantılıdır. Tüketiciler genellikle bildiği, tanıdık markaları bilmedikleri bir markaya tercih etmiyorlar. Çünkü bu tüketicide risk algısı uyandırıyor. Şöyle düşünün tanıdığınız bir kişi tanımadığınız birine göre daha güvenilir gelmez mi? Logonuzu tanıyan müşteri seçim yapması gerektiğinde sizin ürününüze doğru yönelecek. İşte bu yüzden markalar için logo çok önemli. Dünyaca tanınmış şirketler logo tasarım süreçlerini ciddiye almış ve marka ile uyumlu, başarılı bir logo için tüm detayları düşünerek doğru tasarımı elde etmek amacıyla bu konuda bilinçli yatırımlar yapmışlar.  

Firmaların logolarında çok sık ve keskin değişimler yapmaları iyi değildir. Bu tüketicilerin algılarında karışıklık yaratabilir. Bu yüzden logonuzu tasarlarken akıllıca düşünmeli ve en uygun seçeneği belirleyerek kurumunuzu en iyi şekilde yansıtan, stratejik bir logo belirlemeniz tavsiye edilir.

Bir logonun tüketicilerin üzerinde büyük etki yaratabilmesi için orijinal ve unutulmaz olması gerekir. Yazımızın bu bölümüne kadar logonun ve logo tasarımının önemini kısaca anlatmaya çalıştık. Haydi şimdi de iyi bir logo tasarlamanıza yardımcı olacak, logo tasarımınızda işinize yarayacak trendlere bir göz atalım.

1. Temel Geometrik Şekiller İçeren Logolar

Tipografi sadeleştirilmiş bir logo tasarım trendi olarak bilinir. Bu teknik logolarda, gerçek şekiller kullanmaya veya geometriye çok da odaklı olmamaya dayanır. Bu tarzın avantajlarına baktığımızda marka çok yönlülüğü, kolay okunabilirlik ve anında etki gibi özellikler öne çıkmaktadır. Bu teknik, 2018 yılında oldukça trend olan bir teknikti. Bu tekniğe örnek olarak Ajans Kriter’in logosunu verebiliriz. Logoyu incelediğimizde gerçek şekiller kullanarak belirgin geometrik şekillerden uzak durulmuş olduğunu görebilirsiniz. Firma isminin baş harfleri olan A ve K harflerini iç içe geçmiş şekilde görüyoruz. Aynı zamanda bu logo şekli itibari ile yukarı doğru ivme göstererek ilerlemeyi de ifade ediyor.

1

2. Duyarlı ve Bağlamsal Logolar

Logonuzu tasarlarken sadece estetik açıdan hoş olup olmadığına dikkat etmekle birlikte, bu tasarımınızı uygulayabileceğiniz farklı bağlamları da derinlemesine kavrayabilmeniz gereken bir çağda yaşıyoruz. Kartvizitler, afişler,ambalajlar, işaretler, yerleştirmeler ve reklamlar bir logonun bulunabileceği yerlerden sadece birkaç tanesine örnektir.

Günümüz işletmeleri, içeriklerinin birçok karmaşık iletişim platformuna uyarlanmasını talep ediyor. Bunlar arasında farklı ekran boyutlarına sahip cihazlar bulunabilir. Çok çeşitli cihazlarda daha iyi kullanıcı deneyimleri oluşturmak ve marka tazeliğini artırmak için duyarlı bir logo kullanılması gerekebilir. Logoyu oluşturan bireysel öğelere duyarlı tasarım ilkeleri uygulayarak logo basitleştirilebilir. İşte bu tasarımı daha iyi kavrayabilmeniz için birkaç örnek.

2.-başlık

3. Eğlence, Enerji ve Ruh Hali İçeren Logolar

Şu iş hayatının bitmek bilmez stresinde herkesin eğlenmeye ihtiyacı var değil mi? Eğlenceli logo tasarımlarının, içinde bulunduğumuz stresli ve ekonomik olarak zorlu geçen şu zamanlarda, insanları daha önce hiç olmadığı kadar olumsuzluklarla mücadele etmeye teşvik ettiği düşünülüyor. Bu trend bu yüzden son dönemlerde firmalar için oldukça trend bir tasarım seçeneği haline geldi. Eğlenceye direnmek zordur. Parlak renkler kimin dikkatini çekmez ki, iyi hisler sevimli karakterler ile gelmez mi? Sokakta yürürken sağınızda ve solunuzda  eğlenceli logolar görürseniz hiç şaşırmayın. İşte sizin için eğlenceli logolara birkaç örnek bulduk!

 

3

3.-başlık---2

3

 

4. Çizgi Sanatı Tasarımlı Logolar

Çizgi sanatı logoları soyut hat sanatı ile oluşturulan çok basit ve minimal logo tasarımlarıdır. Bu trend, çoğu kişinin beğeneceği minimal ve temiz logolar oluşturmak için ince çizgi teknikleri kullanan farklı tasarımlardan oluşur. Aşağıda sizin için seçtiğimiz örnekleri incelediğinizde basitliğin ne kadar güzel bir görsel oluşturduğunu görebileceksiniz. Tadını çıkarın!

4-1

4-2

4-3

5. Zıt Alan Efekti Kullanılan Logolar

Zıt alan efekti bir sanatçının resminde hile yapması gibi bir durum olsa da son yıllarda logo tasarımları konusunda popüler hale gelmeye başladı. Karşınıza zıt alan efektinin yaratıcı ve zeki bir şekilde kullanıldığı bir logo çıktığında şaşırmayın. Bu trend logoları yalnızca görsel olarak daha ilgi çekici hale getirmekle kalmıyor, aynı zamanda zeki tasarımcılar için simgeleri öne çıkarıyor ya da tasarımda ekstra derinlik sağlıyor. İşte zıt alan efektinin başarılı bir şekilde kullanıldığı birkaç logo örneği..

5

5-2

5-3

5-4

6. El Yazısı ile Tasarlanan Logolar

Bilgisayar ortamında çok farklı tasarımlar yapabileceğimiz bir dönemde yaşıyor olsak da bazı markalar el yazısı ile tasarlanmış logoları kullanmayı tercih ediyorlar. El yazısı tasarımlarının tüketicide daha samimi bir algı yarattığını savunan bazı markalar logolarını bu trend üzerinden tasarlıyor. El yazısı ile tasarlanan logoların samimi duygular içermesinin dışında, kolay resmedilebilmesi de markaların seçimlerinde etkili olan farklı bir faktör. Şirketler kolay resmedilebilen logoları marka bilinirliğini artırmak amaçlı kullanıyorlar. Tüketici dilediği yere dilediği şekilde markanızın logosunu çizebiliyor. Örneğin bir öğrenci defterine, bir grafiti sanatçısı eserinin içine logonuzu çizebilir. Bu da sizin eforunuz olmadan logonuzun resmedilerek markanızın ününün kendiliğinden genişlemesine olanak sunar. Sizler için hayatımızın içinden el yazısı tasarımlı logolardan birkaç örnek seçtik.

6-1

6-2