Marka Çekişmeleri

Başlık bile heyecan verici. Bazı marka çekişmeleri biz tüketiciler için eğlenceli anlara vesile oluyor. Onlar birbirleri ile tatlı tatlı atışırken bize de izlemesi keyifli bir rekabet gösterisi oluyor. Hal böyle olunca marka çekişmeleri, marka savaşları ya da adını ne koyarsak koyalım ortaya eğlenceli bir durum çıktığı kesin. Bunlardan birkaçını sizin için listeledik.

Blackberry VS iPhone

Blackberry’nin Blackberry olduğu dönemler tabi. O zaman akıllı telefon kavramı yeni yeni çıkmış, Nokia krallığının sarsılmadığı ve fakat Blackberry furyasının Nirvana’sını yaşadığı dönemler. Bir hata olmuş, Blackberry iPhone’a sataşmış. Bir hatadan kastımız, kurgunun sonunun nerelere varabileceğini ve karşıdan nasıl bir atak geleceğini tam kestiremeden yapılmış bir hamle… Kahramanlarımız elma ve böğürtlen, iki markanın sembolü. Böğürtlen kurşun gibi gelir elmayı deler geçer ve kırılmaz ekran vurgusu ile ilk hamleyi yapar. İkinci ve ölümcül darbe ise çok geçmeden gelir iPhone’dan. Elmaya çarpmaya hazırlanan böğürtlen, henüz elmaya değmeden parçalanır. Ufak bir mantık hatası ile iPhone hanesine 1 yazdırırken Blackberry 0 ile bütünlemeye kalır. Neticede sınıfı geçemez ve iPhone gibi bir devin altında ezilerek bugün kendisinden -mişli geçmiş zaman ile bahsetmemize neden olur.

Audi reklamı: In one car only?

Zekice tasarlanmış, yok hatta tasarlanmamış adeta “yaşanmış, hissettirilmiş” bir kurgu var karşımızda. Aslına bakarsanız rakiplerinin bazı özelliklerini dile getirerek öven, onları yücelten bir reklam olarak başlıyor. Mercedes’in konforu, BMW’nin sportifliği, diğer birkaç markanın güzel özellikleri derken güzel bir “övgü silsilesi” ile başlıyor reklam. Devamında ise Audi özüne dönüyor ve tüm bu özellikleri logosunun çatısı altında toplayarak sadece 1 arabaya birden fazla beklentinin karşılandığı vurgusunu yapıyor. Beraberinde az önce övdüğü markaları da gömerek tabiri caizse.

 

 

Mc Donalds’ın maskotunun karnı acıkmış!

Zeki demenin yetersiz kaldığı kurgulardan biri. Yıllardır süregelen bir rekabet onların ki. Yeri gelir patateslerine laf atarlar, yeri gelir büyüklüklerine. Neticede hep bir çekişme vardır. Fakat bu çekişmelere belki de en zeki bakış açısı bu reklam afişinden geliyor. Mc Donalds’sın maskotunun karnı acıkıyor ve açlığını gidermek için Burger King’e gidiyor. Maskotun bile tercihinin Mc Donalds olarak vurgulanması biz tüketiciler için eğlenceli bir durum gelin görün ki markalar arası çekişmeler söz konusu olunca tatlı bir bel altı darbesi olarak nitelendirilebiliyor.

                      01

                                               

Fedex VS Ups!

Sanmayın ki rekabet yalnızca marka zincirlerinde hat safhada. Bu çekişmeleri rekabete lojistik sektörü de dahil oldu. Ups ve Fedex tatlı bir kapışma izletti bize. Ups her zaman hızı ile önplanda. Fedex da Ups’in hızına biraz destek olmuş görünüyor. Kocaman bir tırda Ups araçlarını taşıyan Fedex afişi ile zekice bir kurgu var karşımızda. Rekabet zekice olunca, izlenmeye de doyulmuyor doğrusu.

                           images

 

Pegasus Atlasjet kapışması

En sık karşılaştırmalı reklamcılığı kullanan markalardan Pegasus ve Atlasjet. Yıllardır süregelen rekabet ortamı, izleyiciler için adeta bir sitcom’a dönüşebiliyor. Bir dönem karşılıklı “afiş savaşları” ile renkli görüntüler sergilediler, sınırları bir hayli zorlayarak!

                       resized_80839516_1creativejpg