Markalar arası rekabet sınır tanımıyor!

Konu müşteriye dokunmak olunca markalar hiçbir sınır tanımıyor desek yeri. Kimi zaman reklam kampanyaları ile olmayanı oldururken kimi zaman rakip markalara sataşarak bu ateşi kızıştırabiliyor. İşte bu reklamlardan en dikkat çekici olanlarını sizin için araştırdık.

Panda VS Magnum

Magnum reklamları dondurma reklamından çok erotik bir film tadına olabiliyor. Seksi bir model, iştahla yenen bir dondurma ve bazen onlara eşlik eden yırtıcı ama karizmatik hayvanlar. İşte bu algı genelde Magnum’un bize yansıttığı… Panda ise duruma biraz tiye alan bir bakış açısı kazandırarak az sonra izleyeceğiniz eğlenceli videoya imza attı.

                                        

Mercedes-Benz VS Jaguar

Araba rekabetlerine alışığız; birbirlerine tatlı tatlı sataşmalarına, sosyal medya üzerinden birbirlerine cevap vermelerine, rekabeti saygıyı bozmadan kızıştırmalarına. Akıllıca sataşmaları izlemenin verdiği zevk de bir başka oluyor doğrusu. Bunlardan biri geçtiğimiz yıllarda Mercedes-Benz ile Jaguar arasında yaşandı. Mercedes-Benz 2013 yılında akıllı sürüş sihirli vücut kontrolü özelliğini tanıtmak için viral bir reklam kampanyası başlatır ve bu kampanyada vermek istediği mesaj şudur: “Tavukların ve Mercedes-Benz’in ortak özelliği sizce nedir? Her zaman kararlılık.” Bu reklamdan sonra Jaguar’da hızlı bir yanıt gelir. Reklam filminde aynı Mercedes-Benz’in reklam kampanyasında olduğu gibi kararlı bir tavuk vardır ancak mesaj içeriği farklıdır; “Sihirli vücut kontörlü? Biz kedi gibi refleksleri tercih ediyoruz, ya siz?” Bu mesaja yanıt gecikmez. Mercedes Benz atağa geçer ve şunu der; “Çünkü kedi gibi refleksler yeterince hızlı değildir. ÖN EMNİYETLİ fren.”

                                        

                                      

Microsoft VS Google

İki dev bir reklam sahasında buluşursa ne olur? Ortaya zeka fışkıran bir reklam kampanyası çıkar elbette. 2013 yılındayız yine. Google tarayıcısını tanıtmak için bir reklam kampanyası başlatır. Mesaj şudur “Chrome: Şimdi Her Yerde” Aradan bir süre geçer Microsoft, Scroogled isimli bir reklam kampanyası başlatır. Bu kampanyanın amacı Chrome kullanıcılarını uyarmak çünkü Google’ın gizlilikleri ihlal ettiğini düşürür. Microsoft, Chrome’un kullanıcılara yaptıklarını dikkatle takip ettiğini tiye alan bir yöntemle anlatır. “Microsoft Internal Google Chrome Bouncing Ball Now”. Sonra rekabet Google karşıtı mesajlar içeren ürünlere kadar ilerler. Bu ürünlerden en dikkat çekeni aşağıdaki kupa olur; Chrome logosunun yer aldığı kupanın üzerinde “Biz verini çalarken sakin ol” ifadesi yer alır.

                                        

 

                                  

 

                                          

Samsung VS Apple

Ezeli rekabet denince akla ilk gelen markalardan biri telefon markaları olur. Telefon markası denince de Samsung ve Apple alır başını yürür malum. Benzer bir savaş bu iki dev telefon markasında yaşandı zamanında. Samsung’un yeni akıllı telefonu Galaxy S2’yi tanıtmak için 2011 yılının sonuna doğru “Sonraki büyük şey” olarak çevirebileceğimiz bir reklam kampanyası başlattı.  Bu reklam filminde iPhone modeli için sırada bekleyen Apple hayranları vardı. Hayranlar ironik bir şekilde gelip geçenlerin Samsung Galaxy S2 telefonlarına göz ucuyla bakıyorlardı. Reklam bir hayli ilgi çekti.

                                           

Nikon VS Lumix

Bu rekabet fotoğraf sektörüne de sıçradı elbette. Nikon ve Lumix arasında tatlı bir rekabet yaşandı. Nikon, iddiali bir reklam kampanyası başlatır. Reklamda der ki “Fotoğraftaki tüm yüzleri yakalarız.” Fotoğrafta bir hayalet ve elinde kafasının merceğe girdiği görülür. Lumix ise bu iddiali yaklaşıma biraz da sempati katarak başka bir kampanya başlatır. Kampanyada hamile bir kadın vardır ve mesaj şudur: “Fotoğrafta olmayan yüzleri bile yakalarız.”

                                      nikon

                                       lumix