Özel günler için online reklamlarda zamanlama

Bildiğiniz üzere özel günler, gerek internet satışlarında gerekse konvansiyonel ticarette, satışların en çok artığı dönemler oluyor. Yılbaşı, anneler günü, sevgililer günü gibi… Eğer siz de, online alışveriş üzerine bir iş yapıyorsanız, bu dönemler için mutlaka reklamları kullanarak satışlarınızı arttırmalısınız. Bilhassa bu dönemlerde ürün ve hizmetlerinize ait aramalar hatırı sayılır biçimde artacaktır.

Peki reklam kampanyalarına ne zaman başlanmalı ? 1 ay önce, 15 gün önce… Ne zaman en verimli sonuçları alabiliriz?

Bunun için “Google Arama Trendleri” aracını kullanarak, anlamlı veriler elde etmek mümkün.

Aşağıda ekran görüntüsünü paylaştığım ( 11 Şubata kadar olan veriler baz alınmıştır. ) sonuçlara göre, aramalar yaklaşık 1 ay önceden başlıyor. Ancak anlamlı artışlar 15 gün önceden başlıyor diyebiliriz.

 

sevgililer günü arama hacimleri

Siz de kendi ürünlerinizle ilgili bir tanıtım çalışması yapacaksanız, mutlaka zamana bağlı arama sonuçları sayılarını dikkate almalısınız. Zira bu veriler, toplumun ilgisinin zamana bağlı değişimi hakkında çok anlamlı ip uçları vermektedir.

Elbette resmin tamamı bundan ibaret değil. Bu tip kampanyaları uzman bir kişi veya ekiple yürütmenizde fayda var.