Slogan nedir?

 Slogan, diğer adıyla Motto kavramı… Kurum kimliğinin oluşmasını, oluşan kimliğin konumlamasını ve hedef kitleye ulaşmasını sağlayan en önemli kurumsal kimlik öğelerinden biridir. Slogan, bir düşünceyi kolay hatırlanıp tekrarlanabilir bir biçimde ifade eden kısa, çarpızı söz, motto olarak tanımlanır TDK’da. Aynı zamanda kurumun amaç ve araçlarını özlü bir şekilde tanımlayan deyiş ya da söz olarak da geçer. Motto ise yine sloganla benzer yapıdadır. Özdeyiş ve slogan anlamında kullanılan Motto, İtalyaca’dan dilimize gelir. Kelimenin kökeni Latince “Muttire” sözcüğünden doğar. Muttire mırıldanmak, söylenmek anlamına gelir.

                    images (1)

Slogan markanın imajıdır!

Markanın hatırlanabilir olması için en önemli şeylerden biri slogandır. Orijinalliği ve etkileyici olmayı hedefler. Marka değerini besler ve hedef kitleye doğrudan hitap eder. İyi bir sloganın nasıl olması gerektiğine geçmeden önce sloganı markalar için bu kadar önemli kılan nedenlere değinelim. Markanın tüketici nezdinde hatırlanabilir olması, müşterinin zihninde yer etmesi ve konumlaması açısından slogan oldukça önemlidir. Tüketiciler bir sloganı duydukları zaman onu direkt markayla ilişkilendirebilir. Bu da başarılı bir marka sloganı olduğunu gösterir. Birkaç örnek verelim. “Kirlenmek güzeldir”. Bu sloganı duyunca çoğumuzun aklına OMO gelecektir. Yani aslında bir nevi slogan eşittir algı. Bu nedenle markanın iyi bir slogan seçmesi önemlidir.

                        images

Slogan seçerken nelere dikkat etmek gerekir?

Olağanüstü değil ilgi çekici olmalıdır. Bir anlamda doğallık… Karmaşık ve telaffuzu zor sloganlar akılda kalmaz; tüketiciyi doğrudan etkileyen ve net mesaj veren bir slogan tercih edilmeli.
Orijinallik, özgünlük hayatın her alanında önemli, sloganlarda da. Sloganın en önemli özelliklerinden biri kurumun diğer kurumlardan farkını ortaya koymaktır. Bu yüzden yenilikçi bir bakış açısıyla slogan oluşturulmalıdır.
Abartılı sloganlar, tüketicide antipati toplayabilir. Gerçeği yansıtmayan fazla süsü sloganların akılda kalıcı olması pek mümkün olmayacaktır.
Kolay hatırlanabilir olmalı. Marka ile bütünleşmesi önemlidir. Birbirinden bağımsız söylemler değil birbirini tamamlayan anlatımlar önemlidir.
Marka ismini de çağrıştırabilir. Slogan ya da marka ismi kullanmalı ya da markanın bir şekilde slogan ile çağrıştırılmasına dikkat edilmelidir.
Markanın özeti niteliğinde olmalıdır. Markanın amacını doğrudan yansıtmalıdır.
Negatif çağrışımlardan uzak olmalıdır. Daima pozitifliği çağırmalıdır. Aynı şey makale ya da içerik üretirken de geçerlidir. Daha başlıktan ya da ilk cümleden olumsuz bir yaklaşım olması, devamında okuyucunun yazıyı terk etmesine nede olaiblir.
Sloganınızı çok iyi düşünmeli, karar vermeli ve tabiri caizse bu devran böyle devam etmelidir. Sloganın ömrü uzun olmalıdır bir anlamda. Etkisi uzun süre devam etmeli ve sık sık değiştirilmemelidir. Bu değişimler tüketici ve slogan arasında mesafe koyar ve kafa karışıklığına neden olabilir.

                  images (2)

İyi bir slogan nasıl oluşturulur?

* Dikkat edilmesi gerekenlerin ardından, iyi bir slogan nasıl oluşturulur kısmına geldik. Sloganlar, herhangi bir reklam kampanyasında marka bilinirliğini arttırmak için yaygın olarak kullanılan “unutulmaz” ifadelerdir. İşte sloganınızı geliştirirken dikkat etmeniz gereken bir iki ipucu…

* Sloganlar, en iyi etkiliyi logolarla verir. Çünkü bu ikisinin amacı iç içedir. Akılda kalıcı bir sloganı olan, görsel olarak iyi hazırlanmış bir marka, herhangi bir marka bilinirliği kampanyasında öne çıkacaktır.
* Büyük sloganlar aceleyle yapılmaz. Daha fazla etki sağlamak için her şey dikkatli bir şekilde planlanmalı, iyi tartışılmalı ve ana hatlarıyla belirtilmelidir. Şirketin vizyon ve misyonu hakkında iyi bir yazılı açıklama olmalı ki slogan doğru belirlensin.
* 90 saniyelik kural, izleyicinizle bağlantı ve iletişim kurmak için gerekli olan saniyedir. Bu yüzden ilk 90 saniye sloganın akılda kalması için önemlidir.
* Markayı taşıyacak kadar basit ancak aynı zamanda bir o kadar iddialı bir logo tasarlayın. Markanızın sloganı ve logonun şık durması ilk algı için önemlidir.
* Seyirci, mizahı sever. Onları sloganınızla gülümsetirseniz ihtiyaç duydukları ürünü ve hizmeti hatırlamaları daha kolay olacaktır. Mizah elbette ki güncel olmalı ve içinde çokça zeka parıltısı barındırmalı.
* Sloganınızda ne kadar dürüst olursanız, marka bütünlüğünü o kadar yaratırsınız; uzun vadede karlı olan siz olursunuz.