Sosyal Sorumluluk Projesi: The Social Swipe

Para kazanmak, başarılı olmak, çok zengin olmak, işinde en iyi olarak anılmak… Bunlar “kendimiz için” yapabileceğimiz en iyi şeyler. Ne kadar çok çalışırsak o kadar çok kazanırız ya da ne kadar çok uğraşırsak o kadar çok başarılı oluruz felsefesinin daha ilkokul sıralarında tüm hücrelerimize işlediği bir süreçten hepimiz geçtik. Başarılı olursak kendimize büyük bir iyilik yaparız çünkü standardımız yükselir, bol titrli isimlerimiz olur, herkes bizi konuşur. Bunların hepsi tamam, olması gereken, hayaller, hedefler. Farkında mısınız yazımızın başından beri “bizi” konuştuk. Peki ya diğerleri? Kendimizden başka hayatlara da dokunabiliyor muyuz yeteri kadar? Kesemizi doldururken başkalarının kesesine de bir miktar ümit serpiyor muyuz örneğin? Başarı halkasının önemli bir payı başkasına dokunmak. Acı paylaştıkça azalır, sevgi paylaştıkça büyür. Yani her şeyin başı paylaşmaktan geçiyor. Bu paylaşımların en güzel örneklerinden biri yardım kuruluşlarının düzenlediği sosyal sorumluluk projeleri. Bu projeler ile daha fazla insana dokunabilir, daha fazla yüreğe ümit serpebiliriz ki bu sahip olduklarımızın en güzel ödülü olarak karşımıza çıkabilir. Bazen caddede yürürken, bazen otobüste giderken hatta bazen hiçbir şey yapmadan bir tabelanın önünden geçerken bile insanlara yardım edebiliyoruz. Sosyal sorumluluk projeleri artık her yerde, yalnız sanal ortamda ya da televizyon reklamlarında değil hayatımızın tam içinde. Dünyada da ülkemizde de ses getiren pek çok sosyal sorumluluk projesi var. Bunlardan birkaçını sizin için seçtik. Dünyadan ses getiren sosyal farkındalık projelerini derledik. Ünlü reklamcı David Ogilvy’nin de dediği gibi “Reklam, kamu yararına kullanıldığında varlığını haklı çıkarır.”

“İşkence mağdurları tıpkı senin gibi, benim gibi insanlar.”

İşkenceye karşı yürütülen sosyal bir proje olarak karşımıza çıkıyor. Otobüs koltuğu giydirilmesi ile işkence gören insanların bizden farksız olduğunu vurguluyor.

public-interest-public-awareness-ads-13

“Bu vahşeti durdurun! Alkollüyken araba kullanmayın.”

Hız felakettir mottosunun bir diğer vurgusu; alkollü araba kullanmak. İlgi çekici bir görsel ile alkollü araba kullanmanın sadece bize değil çevremize de verdiği etki işlenir.

public-interest-public-awareness-ads-2-1

“SON. Eğer sigara içiyorsanız, istatistiksel olarak hikayeniz olması gerekenden önce sona erecek”.

Sigarayı bırakmak için uyarıda bulunmakla kalmıyor aynı zamanda çare olmak için de bir irtibat numarası veriyor.

public-interest-public-awareness-ads-15

“Teninizin rengi, geleceğinizi belirlemesin!”

Fransa’da yapılan bir sosyal farkındalık projesi. Siyahi olmak, beyaz olmak; din, dil, ırk gözetmeksizin herkesin eşit şartlarda yaşamayı hakkettiğine vurgu yapan bir farkındalık projesi olarak karşımıza çıkıyor.

ten rengİ

“Beğenmek değil gönüllü olmak hayat kurtarıyor.”

Sosyal medyada paylaşılan dram ve acı kokan fotoğrafları tek bir tık ile “like” ederek hiç kimseye fayda sağlamıyoruz. Ne zaman ki harekete geçeriz, gönüllü oluruz ve insanlara sanal bir telefon tuşuyla değil sevgi ile dokunuruz işte o zaman dünya gerçekten yaşanası bir hale gelir.

begen

Hayata dokunmak deyince… Pek çoğumuz yardım kuruluşlarına bağış yapıyor, ilgili desteği sağlıyor olsak da bazıları için bu meşakkatli bir süreç gibi durabilir; tuşla, çek, yatır vb. gibi bankacılık işlemleri belki de zaman alıyordur. İşte bu “zaman alma” düşüncesinden hareketle şahane bir sosyal sorumluluk projesi geliştirildi.

Damlaya damlaya göl olur!

Evet, mantık aslında bu kadar basit. Bir elin nesi var iki elin sesi var mantığında olduğu gibi bir farkındalık projesine imza atıldı. Misereor isimli sivil toplum örgütü, küçücük bağışların koca koca değişimlere vesile olduğunun altını çizmek için yaratıcı ve etkili bir sosyal sorumluluk projesi gerçekleştirdi. Düşünce basit ancak etkileşim oldukça fazla. The Social Swipe adlı proje ile interaktif bir dijital pano hazırlandı. Bu pano aynı zamanda bir post cihazı gibi para çekebilir formatta projelendirildi. İnsanlar bu panoya kredi kartlarını kullanarak 2 Euro değerinde bağış yapma imkânı buldular. Üstelik hiçbir ekstra işlem yapmadan, sıra beklemeden; “yoldan geçerken” … Kısa sürede büyük etki yaratan bu proje ile pek çok insana destek sağlandı. Ayın sonunda gelen ekstrede de minik bir teşekkür var: “Misereor size teşekkür eder!” Bu etkileyici sosyal sorumluluk projesini sizlerle paylaşıyoruz.

<>