UX mitleri #15: Kullanıcılar optimumu seçer

Web sayfalarında olması beklenen ziyaretçilerin ulaşmak istedikleri en ufak bilgiyi bile bulmasıdır. Fakat kullanılabilirlik testleri gösteriyor ki, kullanıcılar web sitesinde yer alan tüm bilgileri okumak yerine gözlerine çarpan ilk akıllıca seçeneği tercih ediyor.

Bu demek oluyor ki; kullanıcılar aradığı şeye ilişkin çok küçük bir metin parçacığı bulsa bile bu linke tıklıyor…

Kullanıcılar bu hareketleri ile aradığı içeriği ulaşmasa bile “ geri ” yaparak diğer seçeneği tıklamak, tüm sayfadaki yazıları okumaktan daha çok işine yarıyor. Kullanıcılar tercih yaparken optimum tercihler yerine eğlenceli olanları seçerler. Yanlış seçim yaptığında bir ceza uygulaması olmadığı için “ tahmin ederek ” linkleri tıklayarak siteyi gezinmeyi tercih ederler.

foto_blog