UX mitleri #2 - Tüm sayfalara 3 tık ile ulaşılmalıdır (!)

Kullanılabilirlik testleri uzun süre fenomen olan üç tıklama kuralına veya iki musluk kuralına meydan okumaktadır. Popüler inanışın aksine, kullanıcılar 3 tıklama veya dokunuşta istenen bilgileri bulamıyorsa sitenizi veya uygulamanızı bırakmaz. Aslında, gerekli tıklamaların sayısı ne kullanıcı memnuniyetini ne de başarı oranını etkiler. Daha az tıklama, kullanıcıları daha mutlu yapmaz ve daha hızlı algılanmaz. Burada gerçekten önemli olan şey, gezinme kolaylığı, kullanıcının yolu boyunca sürekli gerekli bilgilere ulaşabiliyor olmasıdır.

 

Üç tıklama kuralına meydan okuyan çalışmalar:

 

  • UIE’nin kullanılabilirlik testleri, kullanıcıların 3 tıklamadan sonra çıkmadıklarını ve daha fazla tıklama yapmak zorunda kalmaları durumunda hüsrana uğramadıklarını gösterdi.

 

  • Jakob Nielsen'in kullanılabilirlik testleri, “kullanıcıların bir e-ticaret sitesindeki ürünleri bulma kabiliyetinin tasarımın değişmesinden sonra yüzde 600 oranında arttığı ve ürünlerin“ Kullanıcının Önceliği Olan Kullanılabilirlik ”kitabından alıntılanan“ 3 yerine ana sayfadan 4 tıklama olduğu ”sonucuna vardı. 

 

  • Daha fazla UIE kullanılabilirlik testi, bunun, tıklama sayısı değil, kullanılabilirlikte önemli bir rol oynayan bilgi içeren sahip iyi etiketlenmiş bağlantılar olduğunu göstermektedir.

 

  • Pratik bir tavsiye, üç tıklama kuralının tek tıklama kuralıyla değiştirilmesidir: “Her tıklama veya etkileşim, hedefi mümkün olduğunca hedef dışı bırakarak kullanıcıyı hedeflerine yakınlaştırmalıdır.” 

3tik

 

Kaynak : uxmyths - Zoltán Gócza