UX mitleri #3: Kullanıcılar scroll etmeyi sevmezler!

Scroll yapma geçmişte çok kullanılmasa da günümüzde alışkanlık haline gelmeye başladı. Scroll yapmak kullanıcılar tarafından eskiye göre daha normal olarak karşılanmaya başladı. Siteniz aracılığı ile kullanıcılara vermek istediğiniz mesajı parçalara bölerek web sitenizin sayfalarında göstermek yerine kullanıcıya scroll ettirerek bir bütün halinde bir defada göstererek bilgilendirmek kullanıcı dostu olarak değerlendirilir. 

 

Web sitenizdeki içerikleri sayfanın ilk yüklendiği anda görünen yerine eklemelisiniz. İçerikleri de scroll yaptırarak okutmalısınız. Kullanıcılarınıza scroll yaparak yazının devamını okutturmak için bazı tasarım prensiplerine göz atabilirsiniz. Sitenin ilk yüklendiğinde karşılaşılan alan “above the fold “olarak adlandırılır. Unutmamak gerekir ki “above the fold” kısmına eklenen yazılar merak uyandırmalıdır. Burada yer alan içerikler kullanıcıların ilgisini çekerse sizin için olumlu yönde karar verilmesini sağlayacaktır.

 

Kullanıcıların scroll kullandığına dair birçok araştırma yapılmıştır. Bunlardan bazıları şu şekildedir;

 

  • Web analytics ürünleri sunan Chearbeat’in 2 milyar kullanıcıyı incelediğinde %66 sından fazlası “above the fold” alanına ilgi gösterdiği gözlenmektedir.

 

  • Isı haritası test servisleri sağlayıcısı olan ClicTale tarafından yapılan analize göre 100.000 kullanıcının görüntülediği sitelerin %76’sı sayfanın üst kısmında scroll kullandığı tespit edildi.

 

  • CX Partners tarafından yürütülen araştırmaya göre tasarım standartlarına uygun şekilde site hazırlandığında mutlaka scroll kullanılıyor.

3tik