UX mitleri #8: Editoryal fotoğraflar, kullanıcının deneyimini geliştirir.

Stok fotoğrafları 2 temel tip lisanstan oluşmaktadır:Ticari(commercial) ve editoryal(editorial)...

Peki Ticari ve Editoryal nedir?

Ticari fotoğraflar başta reklam olmak üzere pek çok alanda kullanılabilir.Editoryal fotoğraflar ise daha çok dergi,gazete ve haberlerde kullanılırlar,reklam amacı taşımazlar.

Ticari amaçlı kullanılan fotoğraf veya görüntüler, web sitesindeki asıl konuya ilişkin değildir ve konuya ilişkin işe yarar bilgiler içermezler.

Kullanıcının beklentisi nedir?

Web sitelerinin dikkat çekici arayüze sahip olması oldukça önemlidir.Arayüz hazırlarken kullanıcının ilgisini çekebilecek görsel zenginliğe önem verilmelidir fakat  istenilen bilgi yeterince sunulmuyorsa yada çok fazla gereksiz görsel kullanılmışsa  kullanıcı ihtiyaç duyduğu bilgiyi kolayca bulamaz ve web sitesinden ayrılır.Bu da kayıp fırsat olarak tanımlanır.

Kullanılabilirlik testleri ve göz-izleme çalışmaları sonucunda editoryal fotoğrafların ve diğer dekoratif grafik öğelerin web sitelerine herhangi bir değer katmadığı,kullanıcılara bu yönlü bir deneyim kazanmasına katkı sağlamadığı ortaya çıkmıştır.

Aynı zamanda kullanıcı arayüz mühendislerinin,grafik türlerinin kullanılabilirliği konusunda yaptığı kullanıcı testlerinin sonucunda içerik ve navigasyonel grafiklerin yararlı,karışık ve süslü grafiklerin ise yarardan çok  zarar verdiği ortaya çıkmıştır.

fotolia_108524814_subscription_monthly_m