WooCommerce nedir?

Sosyal medya ve internet üzerinde yaşanan alışveriş çılgınlığı hız kesecek gibi değil. Potansiyel müşteriler yakın çevrelerinde bulunmayan ürünlere bir ya da iki gün içinde kavuşma imkanı yakalarken; satıcıların da bu ilgi karşısında deyimi yerindeyse iştahları kabarıyor. Üstelik e-ticaret sisteminde kira ödemek, eleman çalıştırmak ya da çeşitli kurumlara üye olmak gibi alışılagelmiş zorunluluklar ve sabit giderler yok. Giderlerin az olması, doğal olarak maliyetlere yansıyor ve müşteriler bakımından da fiyat avantajı yaratıyor. Klasik ticaret platformlarına göre çok daha uygun fiyatlara internetten alışveriş yapmak mümkün. Sanal marketi olanlar yönünden bakarsak ise; bu kişiler çalışmalarını zaman içinde yavaş yavaş artırabilir ya da kendilerine uygun olmayan zamanlarda işlerini dondurabilirler. Evden ya da herhangi bir kafeden çalışabilmek de e-ticaretin başlıca avantajları arasında. İnternet üzerinden satış yapmak için platform arayanların son gözdelerinden biri ise WooCommerce. 2011 yılından bu yana faaliyet gösteren ve dünyaca ünlü Wordpress içerik yönetim sistemi tarafından geliştirilen uygulama, e-ticaret sitesi kurmak isteyen girişimcilerin yakın takibinde. Sizin de aklınızda WooCommerce eklentisi satın almak ve internet üzerinden benzer bir girişimde bulunmak varsa, tüm sorularınızın cevabını bu yazıda bulabilirsiniz.

woocommerce

WooCommerce Hakkında Öne Çıkan Özellikler Neler?

Onca internet satış platformu seçeneği arasında neden WooCommerce? Evet, girişimcilerin süzgeçten geçirdikleri en önemli soru işareti bu olabilir. Yanıtı ise, yine sorunun içinde saklı. İnternet üzerinde seçenekler çok fazla, ancak bu nicelik büyük ölçüde denetimsizlikten geliyor. Alanında profesyonel olan ya da olmayan herkesin satış platformu oluşturabildiği internet deryasında güvenilir bir platform bulmak hem satıcılar hem de alıcılar bakımından son derece önemli. Hiç kimse parasını yanlış bir platforma yatırmak istemez. WooCommerce uygulamasının altında Wordpress imzasının bulunması da, bu e-ticaret atmosferini güvenilir kılıyor. İçerik üreten ve yönetenlerin uzun yıllardır tercih ettiği Wordpress, alanında Google’ın en önemli rakipleri arasında gösterilebilir. Milyonlarca kullanıcısı olan uygulamayı özellikle blog yazarları ve akademisyenler, kullanım kolaylığından ötürü uzun yıllardır tercih ediyor. E-ticaret serüveni ise, firma için yeni sayılsa da tüm işlemlerin aynı titizlikle sürdüğünü belirtmek mümkün. Büyük bir markanın çatısı altında olmak hem güven verici hem de maliyetler yönünden endişe yaratmıyor. WooCommerce yatırımı yapanlar, paralarının karşılıklarını alacaklarına daha fazla güvenebilirler. Yine hem Wordpress firma çatısı altında olan hem de serbest forumlarda yazılan birçok kullanıcı deneyimi, makalesi ve yorumu mevcut. Kişiler yaşadıkları sorunlara neredeyse anında çözüm bulabilirler. Temaların çok sayıda olması, kolay ulaşılabilirlik ve acemi kullanıcılar için eklentinin kullanım kolaylığı da diğer avantajlar arasında sayılabilir. WooCommerce için yapılan ödemeler ilk anda cep yakmadığı gibi, kademeli olarak artırılabiliyor.

woocommerce2

WooCommerce İşletmenize Nasıl Yardımcı Olur?

Söz konusu Wordpress’e ait bir sanal mağaza eklentisi olunca, WooCommerce’in kullanım oranları da son derece yüksek. Dünya çapında milyonlarca kişi bu eklenti ile gelir elde etmeye ve gelirlerini artırmaya her geçen gün devam ediyor. Özellikle küçük ve orta ölçekli internet işlemlerinde WooCommerce kullanma oranı belirli ülkelerde yüzde kırkları geçebiliyor. Yine bu ölçekteki işletmelerin WooCommerce uygulamasından sağlayabilecekleri çok sayıda fayda var:

Maliyet: Temel sürümü ücretsiz olan bu uygulama, daha ilk anda bu özelliği ile gönülleri fethediyor diyebiliriz. Uygulamada ilerledikçe ek özellikler satın almak ve kapsam genişletmek elbette mümkün. İşe yeni başlayanlar için bu durum, başlangıç maliyetlerini de büyük ölçüde rahatlatıyor.

Başarılı Müşteri Deneyimi: WooCommerce dahilinde müşterilerinize sunabileceğiniz özellikler arasında randevu verme ya da benzer ürünleri listeleme gibi her iki tarafın da işini büyük ölçüde kolaylaştıracak seçenekler var. Aynı şekilde, abonelik ve sadakat programları yürütmek için de WooCommerce’in gelişmiş sürümlerini kullanabilirsiniz.

Güvenlik: İnternet satışlarının olmazsa olmazı, kesinlikle güvenlik. Üst düzey uzmanlarla çalışmakta olan sistem, güvenlik açıklarını da tespit edilir edilmez güncelleyebilecek hızda ve kapasitede. Bu nedenle hem alıcılar hem de satıcılar güvenli bir alışveriş deneyiminden faydalanabilirler. Sürümlerin düzenli olarak güncellendiğini ve açıkların kapatıldığını bilmek, profesyonel internet satıcılarının birinci önceliğini oluşturuyor.

Sürdürülebilirlik: Başarılı bir satış grafiği izleyen işletmeler ya da mevcut durumundan daha başarılı duruma gelmek isteyenler mutlaka her ayki satışlarının bir analizini yapmalılar. Sürdürülebilirlik için altın değerinde olan bu adım da ancak kolay okunabilir analitik çıkarımlar ile mümkün. WooCommerce kullanıcılarına sitelerindeki trafiği detaylıca izleme fırsatı sunuyor. Bu sayede nerede eksiğiniz olduğunu ya da yatırımlarınızı ve reklam çalışmalarınızı hangi yöne çevirmeniz gerektiğini kolayca analiz edebilirsiniz.

Veri toplama: Kullanıcı sayısı 7 milyonu aşan bu eklenti, sadece sizin işletmenizden değil tüm benzerlerinden de gerekli verileri toplayarak sektörün ihtiyaçları doğrultusunda kendisini sürekli yeniliyor. Bu nedenle ihtiyaç duyduğunuz değişikliklerle ve yeniliklerle, çok kısa süre içinde temalarda ve arayüzlerde karşılaşırsanız şaşırmayın.

Mobil Uyum: Son olarak, Wordpress’in WooCommerce eklentisi dahilinde satışa sunulan tüm temaların mobil uyumlu olduğunu hatırlatalım. Akıllı telefonların çağında bu durum hayat kurtarıyor. Hem zamandan hem de maliyet yönünden tasarruf sağlayan mobil işlemler sayesinde, potansiyel müşterileriniz sanal marketinizi ceplerinde her yere taşıyabilirler.

WooCommerce Sayesinde Neler Yapabilirsiniz?

WooCommerce denildiğinde online alım ve satım yapabileceğimiz bir platformdan söz ediyoruz. Uygulama aracılığıyla bir satış deneyimini nasıl özelleştirebileceğini ise aşağıda bulabilirsiniz:

woocommerce-logo

  • Tekrarlanabilir satış
  • İndirim kuponu kullanma
  • Üyelik ve sadakat programları
  • Stok yönetimi
  • Kargo ve vergi ücreti ekleme ya da özelleştirme
  • Ürün ve hizmet değerlendirme
  • Ödeme yöntemi entegrasyonu
  • Online ödeme yöntemleri uygulama
  • Müşteri bilgilendirme
  • Kampanya uygulama
  • Sosyal medya girişi gibi özelleştirmeler
  • Sipariş süreç bildirimleri
  • PDF fatura paylaşma
  • Raporlama ve analiz