Arama motoru optimizasyonu (SEO) nedir?

İÇİNDEKİLER

SEO “Search Engine Optimization” yani “Arama Motoru Optimizasyonu” nun kısaltmasıdır. SEO çalışması sitenizi geliştirebilecek ve zaman kazandıracak bir işlemdir. Ancak her SEO çalışması sitenizin itibarını yükseltmez ve iyi hazırlanmamış bir SEO çalışması sitenize zarar verebilir.

Google veya Yandex Arama sonuçlarında organik aramaların yanı sıra genellikle ödemeli reklamlar (“Reklamlar” ve “Sponsorlu” yazılarak ifade edilen bölümler) gösterilir. Farkı anlamak için aşağıdaki görsele bakabilirsiniz.

SEO nedir ?  başlıklı güncel yazımızı okumak için tıklayınız.

 

Reklamlarda yer alarak hit almanız organik aramalardaki durumunuza hiç bir katkısı olmaz. Ancak organik arama sonuçlarında görünmenin de hiç bir maliyeti yoktur. Arama sonuçlarınında görünmeniz için gerekli optimizasyon yapılmadığı sürece üst sıralarda olmanız şansa kalmış bir durumdur.

Arama motorlarının sonuç göstermesi 200den fazla kriter ile belirlenir ve bu gösterim yalnızca iyi içerikle olmaz sitenizin yapısı da son teknolojilere uygun bir şekilde derlenmelidir. İçeriğiniz iyi olmadığı sürece son teknoloji web siteleri ile üst sıralara çıkamazsınız?

Peki ne yapmak lazım? İşte bu sorunun yanıtı Arama Motoru Optimizasyonu. Dikkat etmeniz gereken hususlar :

Kimse Arama Motorlarında birinci sıra garantisi veremez.

Sıralama garantisi veren, Arama Motorları ile “özel ilişkisi” olduğunu ileri süren veya Arama Motoruna “öncelikli gönder” özelliği olduğunu söyleyen firmalara dikkat edin.

Şeffaflığa dikkat edin. 

Kafanıza yatmayan hususlar için açıklama isteyin. Aldatıcı linkler üzerinden trafik oluşturulursa siteniz dizinden tamamen kaldırılabilir.

Diğer hususlar

Dolandırıcı bir SEO firması ile karşı karşıya olduğunuz hissettiren bazı işaretler vardır. Şüpheleriniz varsa araştırma yapmaktan çekinmeyin ve yapılan işlerin açıklamalarını isteyin.

İşte bazı durumlar:

  • köprü yaptığı linklere diğer müşterilerine ait bağlantıları koyuyorsa
  • gölge alan adlarına sahip bir firma ise
  • adres çubuğunda yazılan anahtar kelimeleri satın almanızı teklif ediyorsa
  • gerçek arama sonuçları ile arama sonucu sayfalarında görünen reklamları ayırt etmiyorsa ve sizin farketmenizi engelliyorsa
  • sıralamayı yazılması uzun ve zor kelime grupları ile garanti ediyorsa
  • birden çok takma ad veya sahte WHOIS bilgilerini kullanıyorsa
  • trafiği “sahte” hit yapan robotlardan arama motorlarından alıyorsa
  • Arama motorlarının dizinlerinden kaldırılmış bir isim kullanıyorsa.

Daha fazla bilgi için bize ulaşın.


Görkem Duymaz
Görkem Duymaz
×
Mobil Sürümünü görüntüle
loader yükleniyor...